חדשות בארץ

משלחת שגרירי או"ם ביקרה במנהרת חמאס ובכיפת ברזל

חברי המשלחת, בראשותו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, קיבלו סקירה מקציני צה"ל על האיומים הנשקפים מארגוני הטרור ברצועה ועל פעילותה ההגנתית של ישראל. דנון: "ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה על אזרחיה ומול כל איום"

השגריר דנון, היום (קרדיט: דובר צה"ל)השגריר דנון, היום (קרדיט: דובר צה"ל)
אא

משלחת של שגרירי או"ם מרחבי העולם, השוהה בימים אלו בישראל, ביקרה היום (חמישי) באתר שבו התגלתה אחת ממנהרות הטרור של חמאס, ולאחר מכן המשיכה לסוללת כיפת ברזל בנתיבות. קציני צה"ל סקרו בפני הדיפלומטים הבכירים את האיומים הנשקפים מארגוני הטרור ברצועה ואת הפעילות ההגנתית של ישראל. בין חברי המשלחת – שגרירים מגואטמלה, פרגוואי, פולין, אתיופיה, רומניה, אוקראינה, אסטוניה וצ'כיה.

את משלחת השגרירים, שביקרה בתחילת השבוע בפולין, מוביל שגריר ישראל באו"ם, דני דנון. בימים האחרונים ביקרו השגרירים הזרים בירושלים, ונפגשו עם נשיא המדינה.

"ירי הרקטות מעזה הוא חלק ממערכת רחבה שמנהלת איראן נגד ישראל במזרח התיכון", אמר דנון. "לממשל בטהראן שלוחות טרור רבות, אחת מהן היא חמאס בעזה, שמקבל הנחיות ברורות כיצד ומתי לירות על אזרחים בישראל". הוא הבהיר, כי "ישראל תגן על עצמה מפני כל התקפה על אזרחיה ומול כל איום. בכוחנו למנוע את התוקפנות האיראנית, שמאיימת לא רק על ישראל אלא על שכנותינו והעולם כולו".

דנון קרא לשגרירים להצטרף למהלך שמנהלת ישראל באו"ם, שנועד להוביל להכרזה במועצת הביטחון על חמאס כארגון טרור. "המנהרה שאתם רואים נועדה לשמש להכנסת מחבלים ליישובים ישראליים למסע טרור רצחני ולחטיפת ילדים ונשים לתוך עזה", אמר. "המראה הזה צריך לאותת לכם על כוונותיו האמיתיות של חמאס, ולהיות מתורגם למעשים בניו יורק. הכרזה על חמאס כארגון טרור תוסיף ליציבות אזורית, ותחליש את התוקפנות האיראנית".

שגרירת צ'כיה לאו"ם, מארי צ'אטרדובה, אמרה במהלך הסיור כי "החומרים שמהם בנו את המנהרות יכלו לשמש לבניית בתי ספר ובתי חולים, ולדברים רבים שהיו מסייעים לתושבי הרצועה״.

שגריר בנין לאו"ם, ג׳אן קלוד דה ראגו, הוסיף כי לשגרירים היה חשוב לראות מקרוב את האנרגיה והכספים הרבים שהושקעו במנהרות: "אנחנו משבחים את צה"ל על העבודה שהם עושים למען בטחון האוכלוסייה".

תגיות:כיפת ברזלחמאסאו"םדני דנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה