חדשות בארץ

סקר דרמטי: הליכוד נחלש מול כחול לבן, 61 לגוש השמאל-ערבים

על פי הסקר של "ישראל היום" ומכון "מאגר מוחות", כחול לבן פותחת פער של 6 מנדטים מול הליכוד, ומחנה השמאל-ערבים מצליח לראשונה ליצור גוש חוסם, גם ללא ליברמן, שימנע מנתניהו את האפשרות להרכיב ממשלה. הצבתו של גדעון סער בראשות הליכוד משפרת הן את מצבה של המפלגה והן את מצבו של הגוש

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר (שישי) ב'ישראל היום', מלמד על פער משמעותי של 6 מנדטים שנפער בין כחול לבן לבין הליכוד בהנהגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, גוש השמאל-ערבים מגיע לראשונה לרוב של 61 מנדטים. במידה וגדעון סער יינצח את נתניהו בפריימריז, התמונה מעט ורודה יותר מבחינת הליכוד ומחנה הימין-חרדים.

על פי נתוני הסקר, שנערך אתמול על ידי מכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, כחול לבן עולה ל- 37 מנדטים – 2 יותר מסקר קודם שנערך בסוף החודש שעבר. הליכוד, לעומת זאת, נחלש מ- 33 ל- 31 מנדטים. הרשימה המשותפת מתחזקת במנדט, ומגיעה ל- 14 מנדטים.

ש"ס ויהדות התורה נחלשות כל אחת במנדט, לעומת הסקר הקודם, ומקבלות 8 ו- 7 מנדטים בהתאמה. ישראל ביתנו שומרת על כוחה – עם 8 מנדטים. מפלגת העבודה-גשר, שבסקר קודם הייתה על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים, מתחזקת ל- 6. המחנה הדמוקרטי נותר עם 4 מנדטים. הימין החדש נחלש במקצת – ל- 5 מנדטים. הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה, אם ירוצו בנפרד.

בשורה התחתונה של התוצאות, מדובר בנורת אזהרה בוהקת עבור נתניהו, וכן עבור גוש הימין-חרדים, שמידרדר ל- 51 מנדטים. לרשותו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, יעמוד גוש חוסם של 61 מנדטים – גם ללא אביגדור ליברמן – שימנע מנתניהו אפשרות, ולו תאורטית, להרכיב ממשלה.

לקראת הבחירות המקדימות בליכוד, שיתקיימו בעוד כשבועיים, נשאלו המשתתפים בסקר כיצד יצביעו אם סער ינצח את נתניהו. מהנתונים עולה, כי הצבתו של סער בראשות המפלגה אינה פוגעת בכוחה – 31 מנדטים, בדומה למספר המנדטים תחת הנהגת נתניהו. בתסריט זה, כחול לבן דווקא נחלשת, ומקבלת 33 מנדטים, והרשימה המשותפת מתחזקת ל- 15 מנדטים. ש"ס מזנקת ל- 11, וישראל ביתנו יורדת ל- 7. יהדות התורה זוכה ל- 7 מנדטים, הימין החדש מתחזק ל- 7, העבודה-גשר עם 5, והמחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים. הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית נותרות גם הפעם מחוץ לכנסת.

בחלוקה בין הגושים, במידה וסער יעמוד בראש הליכוד, מחנה הימין-חרדים מצליח לעצור את הסחף, ואף עולה במנדט לעומת מצבו בכנסת היוצאת – ל- 56 מנדטים. מחנה השמאל-ערבים נותר עם 57 המנדטים, בהם החזיק בכנסת שהתפזרה השבוע.

תגיות:גדעון סערסקריםכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה