חדשות בארץ

קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי נוסף, ההצבעה על הדחת טראמפ תגיע לבית הנבחרים

אונסק"ו הוציא קרנבל אנטישמי בבלגיה מרשימת המורשת העולמית, טורקיה הכניסה את מוחמד דחלאן לרשימת הטרוריסטים שלה, והתחזית: גשמיים מקומיים משעות הצהריים, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. כל מה שחשוב לדעת

אא

אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם – הוציא מרשימת המורשת העולמית שלו את קרנבל אלסט, המתקיים בכל שנה בבלגיה, וזאת בשל מיצגים אנטישמיים שהופיעו בו. בקרנבל בחודש מרץ הופיעו, בין היתר, בובות ענק שהציגו יהודים עם אף ארוך כשהם יושבים על גבי שקי כסף. ההחלטה על הסרת הקרנבל התקבלה אתמול (שישי) בכינוס הוועד המנהל של אונסק"ו, שהתקיים בבוגוטה בירת קולומביה. "ביטויים אלה אינם עולים בקנה אחד עם עקרונות היסוד שלנו – שוויון וכבוד הדדי בין העמים. אנחנו מגנים את כל צורות האפליה, כולל גזענות, אנטישמיות, אסלאמופוביה ושנאת זרים", נאמר בהודעת אונסק"ו.

שגריר ישראל בבלגיה, עמנואל נחשון, הגיב בסיפוק על ההחלטה להוציא את קרנבל אלסט מרשימת המורשת העולמית: "אני גאה להיות חלק מהמאמץ הדיפלומטי בהובלת שר החוץ , מנכ"ל המשרד ורבים במטה ובנציגויות, אשר הביא לסילוק הקרנבל האנטישמי של אלסט בבלגיה מרשימת המורשת העולמית של אונסקו. משרד החוץ הוא חוד החנית של הפעילות המדינית הישראלית ברחבי העולם. נמשיך להילחם בכל הכוח נגד גילויי אנטישמיות במדינה. הצגה מבזה ומכוערת של יהודים היא תופעה שיש להוקיע ולגנות".

מטוס דרימליינר מדגם בואינג 787 של חברת אל על, שנחת אתמול בלאס וגאס, ניזוק בכנף לאחר שבמהלך גרירתו לעמדת החנייה הוא פגע בעמוד חשמל. למטוס נגרם נזק של ממש, והחברה נאלצה להשביתו.

קוריאה הצפונית הודיעה הבוקר כי ביצעה ניסוי צבאי "משמעותי" באתר "סוהא", המיועד לשיגור לוויינים וטילים ארוכי טווח, וכי ניסוי זה "יחזק את ההרתעה הגרעינית" שלה. כך נמסר ב- KCNA, סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה המסוגרת. בסוף השבוע שעבר ביצעה קוריאה הצפונית ניסוי, שהוגדר אף הוא על ידה כ"בעל משמעות גדולה". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב בתחילת השבוע כי אם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, ימשיך בגישתו העוינת, הוא עלול "לאבד את הכל".

ועדת המשפט בבית הנבחרים האמריקני החליטה להביא את הדחת הנשיא דונלד טראמפ להצבעה בבית הנבחרים. ההצבעה צפויה להתקיים באמצע השבוע. בתגובה להחלטה, כתב טראמפ כי מדובר בציד מכשפות, וכי המפלגה הדמוקרטית הפכה ל"מפלגת השנאה".

טורקיה הכניסה לרשימת הטרוריסטים המבוקשים שלה את מוחמד דחלאן, בכיר פת"ח לשעבר שסולק מהארגון לאחר סכסוך עם ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. משרד הפנים הטורקי הודיע, כי פרס בסך של עד 10 מיליון לירות טורקיות (1.75 מיליון דולר) יינתן לכל מי שימסור מידע שיוביל לתפיסתו של דחלאן. דחלאן, הידוע כמבקר חריף של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מואשם על ידי אנקרה במעורבות בניסיון ההפיכה שהתרחש במדינה ביולי 2016. הבכיר הפלסטיני מתגורר בשנים האחרונות באיחוד האמירויות.

בית משפט בסודאן הרשיע את הנשיא לשעבר עומר אל-בשיר בעבירות שחיתות ובהחזקה בלתי חוקית של מטבע זר. אל-בשיר, שהודח בחודש אפריל האחרון על ידי צבא סודאן, נידון לשנתיים מאסר, אותן ירצה במוסד שיקומי.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה מעונן חלקית עד מעונן, והטמפרטורות ירדו. משעות הצהריים ירדו גשמים מקומיים, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, וייתכנו סופות רעמים יחידות. בדרום הארץ ייתכן אובך. בנחלי הדרום והמזרח קיים חשש קל לשיטפונות.

ביום שני יהיה מעונן חלקית עד נאה, ותחול עלייה בטמפרטורות. ביום שלישי יהיה בהיר, והטמפרטורות יוסיפו לעלות. ביום רביעי יהיה מזג אוויר דומה. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

תגיות:בלגיהדונלד טראמפקוריאה הצפוניתמוחמד דחלאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה