חדשות בארץ

נתניהו בירך את ג’ונסון: "העם מחליט ולא התקשורת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, שהוביל את המפלגה השמרנית לניצחון סוחף על מפלגת הלייבור בראשותו של ג'רמי קורבין: "אני מצפה לעבוד אתך, בוריס, בשנים הקרובות ולחזק עוד יותר את החברות החזקה בין ישראל לבריטניה"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אתמול (שישי) את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, על נצחון מפלגתו בבחירות לפרלמנט: "ברכות לידידי בוריס ג׳ונסון על הניצחון המרשים שלך. זוהי הוכחה שהעם מחליט ולא התקשורת. זה חלק מגל גלובלי של גבולות בטוחים, כלכלה חופשית וריבונות. אני מצפה לעבוד אתך, בוריס, בשנים הקרובות ולחזק עוד יותר את החברות החזקה בין ישראל לבריטניה. ברכותיי, חבר".

(סרטון: הטוויטר של נתניהו)

בבחירות שנערכו שלשום בבריטניה, זכתה המפלגה השמרנית בהנהגתו של ג'ונסון בניצחון סוחף, הגדול ביותר מאז ניצחונה ב- 1987 תחת הנהגתה של מרגרט תאצ'ר. השמרנים זכו ב- 365 מושבים מתוך 650 – רוב מוחלט, שיאפשר לג'ונסון להוציא לפועל את הסכם הברקזיט ליציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי. מפלגת הלייבור, בהנהגתו של ג'רמי קורבין, ספגה תבוסה מהדהדת, ונותרה עם 203 מושבים בלבד בפרלמנט. קורבין הודיע כי יתפטר מתפקידו בתחילת השנה הבאה, לאחר שייבחר יו"ר חדש למפלגה.

לאחר פרסום התוצאות, אמר ג'ונסון כי ארצו תעזוב את האיחוד האירופי ב- 31 בינואר – "בלי 'אם', בלי 'אבל', בלי 'אולי'". הוא הוסיף, כי יעבוד "יומם ולילה" כדי להוכיח למצביעים כי לא טעו בבחירתם וכדי להיות ראוי לאמונם בעתיד. מאוחר יותר, בנאום שנשא מחוץ לדאונינג 10, קרא ראש הממשלה הבריטי לאזרחי הממלכה "לסגור מעגל ולאפשר לריפוי להתחיל" בכל הנוגע לתוכנית הברקזיט, שגרמה בשלוש וחצי השנים האחרונות לכאוס פוליטי ששיסע את בריטניה: "אנחנו הולכים להתאחד, לקבץ את כל הממלכה המאוחדת הזאת – אנגליה, סקוטלנד, ויילס וצפון אירלנד. לקחת אותנו קדימה, לממש את הפוטנציאל של המדינה כולה, לספק הזדמנות לאומה כולה".

הקהילה היהודית בבריטניה, המונה למעלה מ- 250 אלף נפש, נשמה בסוף השבוע לרווחה, לאחר שבועות ארוכים של חששות עמוקים ששררו בקרב חבריה מהאפשרות שקורבין ייכנס למעון ראש הממשלה בדאונינג 10. קורבין, איש שמאל קיצוני שנבחר ב- 2015 לעמוד בראשות הלייבור, נודע בהתבטאויותיו האנטישמיות והאנטי-ישראליות הרבות, והואשם בגילויי האנטישמיות הרבים שפשו במפלגתו.

תגיות:בריטניהבוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה