חדשות בארץ

סער לנתניהו: בוא לעימות איתי – כמו בארצות הברית

חבר הכנסת גדעון סער קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב מולו לעימות פוליטי, לקראת הפריימריז על ראשות הליכוד: "בוא נדבר על הנושאים שקשורים לעתיד ישראל. מגיע לחברי הליכוד לשמוע מה כל אחד מציע". שר התקשורת דודי אמסלם: "הפער בין נתניהו וסער עצום – כמו ההבדל בין מרצדס לסוסיתא"

סער, ברקע נתניהו (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)סער, ברקע נתניהו (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער, המתמודד בפריימריז על ראשות הליכוד, קרא אמש (מוצאי שבת) לראש הממשלה בנימין נתניהו להתייצב מולו לעימות פוליטי, "כמו שמקובל בארצות הברית". בריאיון לחדשות 13 אמר סער: "בוא נדבר על הנושאים שקשורים לעתיד ישראל – על המדיניות כלפי עזה, איך מבטיחים את עתיד ההתיישבות, למה הרפורמות המשפטיות לא בוצעו ומה צריך לעשות, על הנושא החברתי".

"אני חושב שמגיע לחברי הליכוד לשמוע גם תוכן, מה כל אחד מציע. אני חושב שזה הוגן, כמו שקיים בכל העולם המערבי", הוסיף סער. "אני אתאים את עצמי ללוח הזמנים של נתניהו".

סער טען, כי רק בחירה בו תאפשר לליכוד להישאר בשלטון: "יש כבר שישה סקרים רצופים שאומרים שאני מגדיל באופן משמעותי את גוש הימין – ונתניהו מקטין אותו. נתניהו לא יכול להביא קולות מהגוש השני – אני יודע להביא אותם. ללא התחדשות ושינוי. בחירה בנתניהו תביא אותנו לאופוזיציה. תוצאות הפריימריז בליכוד יקבעו מה יקרה בבחירות הכלליות במרץ".

בהתייחסו לשאלה האם על נתניהו לפרוש מתפקידו בשל כתב האישום נגדו, חזר סער על עמדתו כי "העניין העקרוני נקבע על ידי חוק, שקובע את האיזון הערכי. החוק קובע, שהוא נותן ערך לבחירה של אזרחי ישראל מול החלטה של תובע כללי שמחליט על כתב אישום. עם כל הקושי, זו ההחלטה של המחוקק, ואי אפשר לקבוע נורמה אחרת לגבי נתניהו".

חבר הכנסת יואב קיש, המשמש כראש מטה הקמפיין של סער בפריימריז, אמר הבוקר כי הקריאה לעימות היא "נכונה ובסיסית". בריאיון לאריה גולן בכאן ב' אמר קיש כי הוא מקווה שנתניהו "לא ינסה להימנע או לחמוק מכך". מהעבר השני, שר התקשורת דודי אמסלם דחה את קריאתו של סער לעימות עם ראש הממשלה. בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', אמר אמסלם כי "הפער בין נתניהו וסער עצום – כמו ההבדל בין מרצדס לסוסיתא". לדבריו, הסיכויים שסער ינצח בבחירות המקדימות "נמוכים עד לא קיימים".

בתוך כך, חברי כנסת בליכוד לוחצים על ראש הממשלה למנות את יו"ר הימין החדש, איילת שקד, לשרה בממשלת המעבר. כך דיווח זאב קם בכאן ב'. צעד זה נועד למנוע את פרישתה של שקד מהימין החדש לצורך התמודדות על ראשות הבית היהודי. שותפה של שקד להנהגת הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט, הודיע אמש כי מפלגתו תרוץ לבחירות באופן עצמאי.

תגיות:גדעון סערפריימריזאיילת שקדבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה