חדשות בארץ

"ש"ס לא תהיה זו שתפרק את בלוק הימין"

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר כי מפלגתו תמשיך לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא ננהל משא ומתן עם גנץ, כי אנחנו לא מאמינים שכחול לבן צריכים להנהיג את המדינה"

מלכיאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מלכיאלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הבהיר הבוקר (ראשון) כי מפלגתו תמשיך לתמוך בראש הממשלה בנימין נתניהו גם לאחר הבחירות הבאות לכנסת.

על רקע הדיווחים, לפיהם גורמים בגוש הימין טענו שלנתניהו לא תינתן יותר תמיכה עיוורת, אמר מלכיאלי בריאיון לערוץ כנסת: "מי שיפרק את הגוש זה לא יהיה ש"ס. אנחנו אמרנו במערכות הבחירות של השנה האחרונה, כי מי שמצביע לש"ס – זו הצבעה בטוחה לנתניהו לראשות הממשלה. אף אחד לא הבין מה זו הצבעה בטוחה. עכשיו, כשרואים כל מה שקורה בתוך הליכוד, מבינים שש"ס נאמנה לנתניהו יותר מאשר הליכוד עצמו".

מלכיאלי הוסיף כי מפלגתו אינה מתערבת בהליכים הפנימיים של מפלגות אחרות, אולם ציין כי נתניהו הוא "מנהיג בחסד עליון". הוא הדגיש, כי "הליכוד כיום הוא לא השופר של הציבור המוחלש, אלא ש"ס. החיבור בין ש"ס והליכוד – בין הדאגה למדיניות החוץ לבין מי שדואג למי שאין מי שידאג לו, לישראל השנייה – הוא שילוב מנצח. ש"ס חזקה תדאג גם לשני האינטרסים האלה".

בהתייחסו לאפשרות שהדרך להצטרפות ש"ס לממשלה בראשות בני גנץ נסללה לאחר שיאיר לפיד הודיע כי הוא מוותר על הסכם הרוטציה, אמר מלכיאלי כי "הטריק" לא יעזור. לדבריו, השיח עם גנץ ימשיך להתנהל דרך גוש הימין, באמצעות נציגי הליכוד: "לחרדים אין זיכרון קצר כל כך, כפי שכחול לבן חושבים. כחול לבן לא שינו את האג'נדה שלהם. עם כל הכבוד לרוטציה של לפיד, עוד לא ראיתי שהם משנים את המצע שלהם, את התוכן. אנחנו לא ננהל משא ומתן עם גנץ, כי אנחנו לא מאמינים שכחול לבן צריכים להנהיג את המדינה".

כזכור, ביום חמישי האחרון הצהיר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי "ש"ס תמשיך לתמוך בנתניהו ולהיות איתו יחד. במערכת הבחירות הקרובה הציבור ידע לראשונה מה האינטרסים האישיים של ליברמן ולפיד. מי שרוצה ממשלת ימין לא יכול להצביע להם. אני מקווה שהפעם נביא תוצאות". עם זאת, דרעי סירב להתחייב האם בלוק הימין ימשיך לשמור על גיבושו, גם אם לא יצליח להשיג רוב בכנסת: "אני לא יודע לתת תשובה".

מאוחר יותר, הוציא דרעי הודעת הבהרה: "אני הוא זה שהגה ויזם את הקמת גוש מפלגות הימין, שמנה 55 חברי כנסת ותמך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. גוש מפלגות הימין ממשיך לפעול ולעבוד יחד, ולקראת היציאה למערכת בחירות שלישית, אני מקווה שגוש הימין יקבל 61 מנדטים ונוכל להקים ממשלה ימנית ויציבה בראשות נתניהו, שתשרת את עם ישראל לפחות עוד ארבע שנים".

תגיות:הליכודש"סמיכאל מלכיאליבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה