חדשות בארץ

אפרים רימל שב להכרה ומצבו יציב. המשיכו להתפלל לרפואתו

אפרים רימל, ששכל את אשתו ציפי ובתו התינוקת נועם רחל ז"ל בתאונת דרכים קשה, שב להכרה וחל שיפור במצבו. אל תרפו מהתפילות עד לרפואתו השלמה

  • י"ז כסלו התש"פ
אא

בעקבות האסונות האחרונים, איך אפשר לעבור לסדר היום?!

היום (ראשון) עדכן בית החולים שערי צדק בירושלים על מצבם של אפרים ואיתי רימל, תושבי נווה צוף, שנפצעו בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה לפני שבועיים. בתאונה המחרידה נהרגו אם המשפחה ציפי רימל ז"ל בת ה-34 ובתה התינוקת נועם רחל ז"ל, בת שלושת השבועות.

בסוף השבוע שעבר עבר אפרים ניתוח מורכב בגבו, וחל שיפור במצבו. הוא שב להכרה, ומצבו מוגדר יציב. אפרים עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

עוד הוסיף בית החולים ועדכן כי מצבו של איתי בן 12 ממשיך להיות אנוש והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ ילדים.

בעלונה המרתק "פרשה ואישה", תיארה הרבנית ימימה מזרחי את ביקורה באוהל האבלים של משפחת גנץ, הוריה של ציפי רימל ז"ל, בַצפִּריה.

הרבנית מצטטת את דברי האב והסב השכול, הרב גנץ. "התינוקת נפטרה מתחת לגיל 30 יום ובגיל הזה אין בדרך כלל הלוויה ואין בדרך כלל מצבה. אבל מכיוון שהרבנים אמרו לקבור אותה מחובקת בזרועות אימה, אז התינוקת זכתה לכזו הלוויה.

עוד הוסיף הרב גנץ והסביר כי הנכדה נקראה בשם "נועם רחל" כיוון שנולדה בערב שבת, "קה אכסוף נועם שבת", ובתאריך י"א בחשוון, שזה יום פטירתה של רחל אמנו. ונועם רחל נלקחה לישיבה של מעלה בזרועות אמה – במוצאי שבת.

לשאלתה של הרבנית ימימה: "מאיפה יש לך כזה כוח לחזק ולעודד את כולם?", הוא השיב כי הם מתגוררים במושב צפריה. 70% ממקימי המושב הם ניצולי שואה שהתחתנו בפעם השנייה, כי איבדו בשואה את כל משפחתם. ואמא שלי הייתה באושוויץ. היא היתה אחראית על המטבח. והיא גידלה אותנו על דיבור אחד", אומר הרב גנץ, "תמיד תשאלו: מה נשאר? מה נותר?"

ממשיך האב הגיבור לתאר את השעה הקשה, בה נודע לו על התאונה המחרידה, ועל היותו אב וסב שכול. הרב גנץ הגיע לבית החולים, והאחות שראתה אותו החלה לבכות.

"מי נותר?" הוא שואל. השאלה של אמא שלו. והיא אומרת לו: "הבת שלך... " "אבל מי נותר?", הוא לא מרפה.

"גם הנכדה, התינוקת בת שלושת השבועות", מייללת האחות. "כן, אבל מי נותר?", והיא משיבה: "והחתן, נפצע נורא קשה". "מי נותר?", הוא מוסיף ושואל. "גם הבן, איתי, נפצע נורא קשה", תשובתה של האחות.

"אבל מי נותר?", שואל הרב גנץ הוא יודע שהם נוסעים תמיד כולם ביחד, כל המשפחה. הורים וחמישה ילדים. והיא אומרת לו: "שלושה ילדים לא היו באוטו". אנחת רווחה. "באותו רגע ידעתי שנחזיק מעמד", מסביר הרב גנץ את כוח עמידתו בניסיון.

משפחת רימל ותושבי היישוב נווה צוף מבקשים מעם ישראל להרבות בתפילה לרפואתם השלמה של אפרים צבי משה בן שולמית צביה והבן איתי יעקב בן צפורה בתוך שאר חולי ישראל.

פרק ו'

(א) לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) ה' אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי. (ג) חָנֵּנִי ה' כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי ה' כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי. (ד) וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד ואת (וְאַתָּה) ה' עַד מָתָי. (ה) שׁוּבָה ה' חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ. (ו) כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ. (ז) יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה. (ח) עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי. (ט) סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע ה' קוֹל בִּכְיִי. (י) שָׁמַע ה' תְּחִנָּתִי ה' תְּפִלָּתִי יִקָּח. (יא) יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע.

פרק כ'

(א) לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד. (ב) יַעַנְךָ ה' בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אלקי יַעֲקֹב. (ג) יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ. (ד) יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה. (ה) יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא. (ו) נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אלוקינו נִדְגֹּל יְמַלֵּא ה' כל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ. (ז) עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ ה' מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ. (ח) אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם ה' אלוקינו נַזְכִּיר. (ט) הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד. (י) ה' הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ.

כיצד עלינו להסתכל על מאורעות החיים הקשים שפוקדים אותנו? הרב זמיר כהן בדברי חיזוק מעוררים ומעודדים לכל מי שמרגיש שבור ונטול תקווה:   

תאונה מחרידה ובלתי נתפסת: מה בורא עולם רוצה מאיתנו? 

תגיות:תאונהתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה