חדשות בארץ

העבודה-גשר: "חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע"

לצד זאת, הריצה המשותפת עם יו"ר גשר צפויה להיבחן בשנית במקרה שהעבודה תחליט לחבור לבסוף למחנה הדמוקרטי, אם יוברר שאחת מן הרשימות עלולה להישאר מתחת לאחוז החסימה ולסכן את כל גוש השמאל. גורם במפלגה: "אין לנו כוונה להתאחד עם המחנה הדמוקרטי בשלב הזה. שתי המפלגות יציבות מעל אחוז החסימה"

פרץ ולוי-אבקסיס (צילום: פלאש 90)פרץ ולוי-אבקסיס (צילום: פלאש 90)
אא

במפלגת העבודה-גשר הודיעו היום (ראשון) כי יתמודדו בבחירות במרץ 2020 באותה מתכונת של הבחירות האחרונות, בה רצו במשותף עם מפלגת גשר בראשות ח"כ אורלי לוי-אבקסיס. חרף אי-הוודאות באשר לשאלת קיום הפריימריז לראשות המפלגה, שעשוי להדיח את היו"ר עמיר פרץ, בהודעה הודגש כי "חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע".

מוקדם יותר היום הבהיר פרץ כי מפלגתו לא תרוץ במשותף עם רשימת המחנה הדמוקרטי. "אנחנו ממשיכים לראות בני אדם לפני הכול, כמפלגה היחידה שסופרת בני אדם", נמסר מטעמו של פרץ בתגובה לדבריו הבוקר של מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שהעריך כי אחת המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה אם הן ירוצו בנפרד. "חיבור למפלגה נוספת לא על הפרק כרגע. הריצה בנפרד של העבודה ומרצ מגדילה את גוש המרכז-שמאל. אפשר להגדיל את הגוש עוד, ולנצח בבחירות".

לצד זאת, הריצה המשותפת עם יו"ר גשר צפויה להיבחן בשנית במקרה שהעבודה תחליט לחבור לבסוף למחנה הדמוקרטי, אם יוברר שאחת מן הרשימות עלולה להישאר מתחת לאחוז החסימה ולסכן את כל גוש השמאל. לפי דיווח ב'הארץ' מפי גורמים בעבודה-גשר, במפלגה נערכים לריענון הרשימה ומנהלים מגעים עם מועמד "משמעותי" בניסיון למשוך מצביעים מקהלים נוספים. "אין לנו כוונה להתאחד עם המחנה הדמוקרטי בשלב הזה. שתי המפלגות יציבות מעל אחוז החסימה", אמר מקור ברשימה.

בהצהרתו לתקשורת אמר פרץ כי "אנחנו המפלגה היחידה שסופרת בני אדם". לטענתו, "החיבור בינינו הגדיל את הגוש, וגם הפעם נפעל באחריות כשזה השיקול היחיד שעל הפרק. אנחנו מתחייבים למערכת בחירות נקייה ללא פסילות וחרמות של קהלים ואוכלוסיות". לוי-אבקסיס אמרה: "נמשיך להיות הכוח החברתי המוביל בישראל. גם הפעם נעמיד את הנושאים החברתיים במרכז סדר היום".

מוקדם יותר אמר לפיד בריאיון ל-ynet כי אם מרצ והעבודה לא יעשו בלוק טכני –  "אחת מהן תימחק, אם לא שתיהן". לדבריו, "הדבר הנכון זה שהן יעשו בלוק טכני".  הוא הוסיף כי בכוונתו לפעול לחיבורים בצד השמאלי: "אני יכול להגיד מה עמדתי ולדבר איתם, אם זה נקרא לפעול לחיבורים - אז כן".

קודם לכן אמר חבר הכנסת יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי כי הרשימה תרוץ יחדיו בבחירות במרץ באותה המתכונת, אולם הדגיש כי נחוצה גם הצטרפותה של העבודה-גשר למרוץ. גולן טען בראיון לכאן ב' כי ההבדלים האידיאולוגיים בין רשימתו למפלגת העבודה-גשר "הם יחסית קטנית, בוודאי כאלה שניתנים לגישור", וכי איחוד פוטנציאלי הינו "המעשה הנכון".

לצד זאת, גולן סייג את דבריו, והבהיר כי הריצה המשותפת של שלוש המפלגות (התנועה הירוקה, מרצ וישראל דמוקרטית) טעונה אישור חברי ועידת מרצ. "זה צריך עוד לעבור בוועידת מרצ, שהיא מפלגה עם מוסדות מסודרים ותקינים", אמר. בצל האכזבה מהתוצאות האלקטורליות שהניבה רשימת השמאל מהבחירות בספטמבר, גולן הביע אופטימיות להישגים טובים יותר בבחירות הנוכחיות, וש"נתחיל את הדרך הארוכה אבל החיונית להחזרת השמאל לשלטון בישראל".

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה