חדשות בארץ

בניגוד לחוקת המפלגה: מרצ לא תקיים פריימריז להנהגת הרשימה

במקביל, במפלגת הימין החדש השיקו היום את קמפיין הבחירות, תחת הסלוגן "ימין בטוח – לא בכאילו ולא לפעמים", ממנו נעדרת איילת שקד ומודגשת דמותו של שר הביטחון נפתלי בנט. במפלגה מנסים למשוך מצביעים מכחול לבן וישראל ביתנו, עליהן נטען כי הן "ימין בכאילו" ו"ימין לפעמים"

פריימריז במרצ (צילום: פלאש 90)פריימריז במרצ (צילום: פלאש 90)
אא

ועידת מרצ תתכנס ביום ראשון לאשר את הרכב הרשימה הנוכחי לכנסת ה-23, זאת, בניגוד לחוקת מרצ הקובעת כי יש לקיים פריימריז לראשות המפלגה ולרשימתה – לפני כל בחירות. המהלך נוצר מתיאום בין היו"ר, ח"כ ניצן הורוביץ, לבין קודמתו בתפקיד ששקלה להתמודד בשנית, ח"כ תמר זנדברג. בהודעת המפלגה היום (שני) נאמר כי הם קוראים לחיבורים פוליטיים, נוסף למיזוג הנוכחי עם התנועה הירוקה וישראל דמוקרטית שגובשו יחדיו בבחירות האחרונות לרשימת המחנה הדמוקרטי, שיבטיח את מקסום הקולות של מצביעי השמאל, שתביא להקמת ממשלה "שתשנה את הכיוון המסוכן בו צעדה ישראל בעשור האחרון, ותפנה לכיוון של שלום, צדק חברתי, חופש, שוויון אזרחי וסולידריות, ולשותפות יהודית-ערבית".

בשלב זה החליטו במפלגה כי למרות שחברים בה נציגים ממפלגות אחרות – סתיו שפיר מהתנועה הירוקה ויאיר גולן מישראל דמוקרטית – צוות המו"מ של המפלגה יורכב מהורוביץ, זנדברג, ח"כ לשעבר מוסי רז ומזכ"ל מרצ תומר רזניק, וטרם התקבלה החלטה לגבי מיקומם ברשימה של שאר החברים. ניהול קמפיין הבחירות יערך על ידי הורוביץ וזנדברג בצירוף ח"כ לשעבר עיסאווי פריג'.

כרזת הבחירות של הימין החדשכרזת הבחירות של הימין החדש

במקביל, במפלגת הימין החדש השיקו היום את קמפיין הבחירות, תחת הסלוגן "ימין בטוח – לא בכאילו ולא לפעמים", ממנו נעדרת איילת שקד ומודגשת דמותו של שר הביטחון נפתלי בנט. במפלגה מנסים למשוך מצביעים מכחול לבן וישראל ביתנו, עליהן נטען כי הן "ימין בכאילו" ו"ימין לפעמים". הקמפיין ישים דגש על המגזר הרוסי וכן ערים בהן ריכוז גבוה של מצביעי כחול לבן, בדגש על תל אביב והשרון. רשימת המפלגה וצוותה מגובשים בימים אלה בידי בנט.

לפי הימין החדש, "אין שלטון ימין בלי ימין חדש גדול, שיפסיק את ההתחזות של מפלגות אחרות. ימין זה לא רק במישור המדיני. אנחנו ימין כלכלי, ימין של חרות הפרט, ימין שלא מחויב לוועדים. הימין החדש הוא ימין בטוח, לא כאילו ולא לפעמים".

אתמול הודיע בנט על כך שמפלגתו תתמודד עצמאית בבחירות הקרובות: "אני מזמין את כל עם ישראל לקחת חלק בבשורה של הימין החדש - ימין ממלכתי, שמאמין ביהדות מקרבת, בחירות האדם ובמדיניות ביטחון תקיפה לצד שמירה על שטחי ארץ ישראל. הימין החדש רצה בבחירות אלו בכל הכוח, במטרה להציל קולות יקרים לגוש הימין ולהקים סוף סוף ממשלה. מפקד למפלגה הוא שלב נוסף בהפיכת המפלגה לכוח עולה בפוליטיקה הישראלית, וצפויות גם הפתעות נוספות".

תגיות:מרצהימין החדשבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה