חדשות בארץ

הח"כית שהעבירה את תמיכתה לסער: "האיומים לא מפחידים אותי"

השכל אמרה כי הסיבה הנוספת להסרת תמיכתה בנתניהו נובעת בשל מהלכיו המדיניים בשנים האחרונות: "אני וסער רואים חשיבות הקידום האידיאולוגיה הליברלית: יישוב הארץ והחלת ריבונות. ב-4 השנים האחרונות היו לי חיכוכים עם ראש הממשלה בתחומים האלה"

השכל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)השכל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יממה לאחר שבישרה לראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו על החלטתה לתמוך ביריבו, ח"כ גדעון סער, במרוץ לראשות המפלגה, ח"כ שרן השכל התייחסה הערב (שני) לסקרים החוזים את היחלשותה של הליכוד בהנהגת סער. "אם לא אכנס (לרשימת הליכוד – א"פ) וזה המחיר כדי שהליכוד ימשיך להוביל מדיניות ימנית בתחום הביטחוני המדיני והכלכלי, אני מוכנה לשלם אותו", אמרה בריאיון לחדשות 12.

השכל, שנפגשה קודם לכן עם נתניהו והודיעה לו על תמיכתה ביריבו המושבע בפריימריז, אמרה כי זו הייתה החלטה "לא פשוטה" עבורה. "אבל אני שמה את טובת המדינה והאזרחים, את טובת התנועה ואת האידיאולוגיה שבשמה נכנסתי לכנסת ושבגללה הצביעו לי בתחום הכלכלי וחירויות הפרט לפני הכול", הוסיפה.

השכל היא הח"כית הרביעית שמביעה תמיכה בסער. מוקדם יותר הודיעה ח"כ אתי עטיה כי היא מעבירה את תמיכתה לסער. "בבחירות לראשות תנועת הליכוד אתמוך בחבר הכנסת גדעון סער. אני מעריכה מאוד את ראש הממשלה בנימין נתניהו ותרומתו למדינה. עם זאת, אני מאמינה שבמצב הפוליטי הקיים - היחיד שיכול לחזק את הליכוד, להחזיר בוחרים, לאחד את העם ולהרכיב ממשלה זה חבר הכנסת גדעון סער", כתבה עטיה בציוץ בטוויטר.

השכל, כמו גם חבריה למחנה סער, הסבירה את המהלך בעובדה כי נתניהו כשל פעמיים בהרכבת ממשלה, בעוד שסער, לטענתה, יכול להרכיב אותה ולהמשיך את הובלת הימין והליכוד. עוד אמרה הח"כית כי הסיבה הנוספת להסרת תמיכתה בנתניהו נובעת בשל מהלכיו המדיניים בשנים האחרונות. "שנינו (השכל וסער) רואים חשיבות הקידום האידיאולוגיה הליברלית: יישוב הארץ והחלת ריבונות. ב-4 השנים האחרונות היו לי חיכוכים עם ראש הממשלה בתחומים האלה", הדגישה.

לדבריה, "הקולות שאני שומעת והאיומים לא מפחידים אותי ולא מרתיעים אותי. ההחלטה שלי היא אידיאולוגית, שמתי בצד את המחירים הפוליטיים שאני עלולה לשלם. ישבתי וחשבתי מה טובת המדינה ומה טובת התנועה ואיך אני יכולה לקדם את האידיאולוגיה שלי בדרך הכי טובה".

אתמול נודע כי שר העבודה והרווחה לשעבר, חיים כץ, יתמוך בסער בפריימריז לראשות הליכוד, ובכך הוא מצטרף לחברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר שהודיעו על תמיכתם בסער. לכץ, יו"ר מרכז הליכוד מאז 2015, כוח רב במוסדות המפלגה ובעל השפעה רבה על אלפי מתפקדי ליכוד מהתעשייה האווירית, מה שמציב אותו כשחקן משמעותי בקרב על ראשות הליכוד בין נתניהו לסער.

תגיות:הליכודשרן השכלבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה