חדשות יהדות

הרב יצחק יוסף בביקור ברוסיה: "השבת שמרה על עם ישראל במשך הדורות"

במהלך שיעור בפני רבני קהילות במוסקבה, הביע הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, כאב רב על חילולי השבת בתחבורה הציבורית בישראל: "אותם ראשי ערים חוטאים ומחטיאים את הרבים"

  • י"ט כסלו התש"פ
(קרדיט צילום: דוברות הרבנות הראשית)(קרדיט צילום: דוברות הרבנות הראשית)
אא

הרב הראשי לישראל, הראשון לציון הרב יצחק יוסף, עורך בימים אלו מסע חיזוק בקהילות היהודית ברוסיה. את ביקורו פתח הראשון לציון אתמול בתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי של מוסקבה, "מרינה רושצ'ה", יחד עם הרב הראשי לרוסיה, הרב ברל לאזאר. לאחר מכן מסר הרב יוסף שיעור לשליחים המקומיים בטרם יציאתם למקומות השליחות.

לאחר התפילה והשיעור ביקר הראשון לציון בקהילות ובמוסדות היהודים בבירת רוסיה, ומסר שיחות בתלמודי התורה, בישיבות ובמוסדות התורה. בנוסף, ביקר הרב יוסף במוסדות החסד הרבים בעיר בנשיאותו של הרב הראשי לרוסיה. לאחר מכן קיים ישיבה עם חברי בית הדין, רבני מערכת הכשרות ומכוני הסת"ם בעיר, שהעלו בפניו שאלות במגוון נושאים, בהם נדרשת הכרעתו והכוונתו.

במהלך השיעור שמסר בפני רבני הקהילות במוסקבה, פנה אליהם הרב הראשי לישראל בקריאה לחזק את שמירת השבת בקרב יהודי העיר, וזאת "על ידי חיזוק לימוד הלכות שבת, וגם למצוא עוד יהודים שאינם מכירים את השבת וללמד אותם על השבת".

הראשון לציון התייחס בדבריו בכאב רב לתופעה החמורה של הפעלת תחבורה ציבורית במרכז הארץ: "לצערי, בישראל יש ראשי ערים שרוצים לבטל את השבת. השבת היא זו ששמרה על עם ישראל במשך הדורות, והיא זו שתמשיך לשמור עלינו. אותם ראשי ערים בישראל חוטאים ומחטיאים את הרבים. הם לא יצליחו לפגוע בשבת, אבל אתם תהיו התשובה האמיתית לניסיון הפגיעה שלהם".

בהמשך היום, השתתף הרב יוסף בחנוכתו של המרכז היהודי הקווקזי הגדול בעולם, שאמור לספק שיעורים ושירותי יהדות לכל בני הקהילות הספרדיות במוסקבה. בטקס חנוכת המרכז השתתפו נשיאי הקהילה ואנשי ממשל, שבאו לקבל את ברכתו של הרב.

בשעות הערב השתתף הראשון לציון בשמחת שבע הברכות לבתו של הרב לאזאר, בה נטלו חלק מאות מתושבי העיר, ובנוסף מסר שיעור לנשות העיר. בשיעור השתתפה יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר הנמצאת בכלא הרוסי. הרב יוסף חיזק ובירך את האם ואת אחותה של נעמה, ואיחל להן כי בקרוב יזכו לפגוש את נעמה מחוץ לחומות הכלא ולחזור איתה לארץ ישראל.

הרב צפוי להמשיך היום את ביקורו בקהילות נוספות ברחבי מוסקבה, ואף להשתתף באירוע המרכזי לרגל י"ט כסלו, כפי הנהוג בחסידות חב"ד.

(קרדיט תמונות: דוברות הרבנות הראשית)

תגיות:מוסקבההרב יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה