חדשות בארץ

בנט סייר בתרגיל בגולן: "סוריה הופכת לווייטנאם של איראן"

שר הביטחון התייחס בנוסף לחשיפת רשת הטרור ביהודה ושומרון של ארגון החזית העממית, ומעצרם של כ-50 פעילים ששלושה מהם ביצעו את הפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב הי"ד ליד ההתנחלות דולב: "כוחות הביטחון והשב"כ חשפו רשת מחבלים ענפה של החזית העממית ביהודה ושומרון, אותה רשת שבין השאר אחראית לרצח רִנה  שנרב ז"ל. רִנה - בסוף הגענו למחבלים"

בנט (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)בנט (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

ברקע ההתחממות בגיזרה הצפונית מול הכוחות האיראניים בסוריה, שר הביטחון נפתלי בנט והרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, קיימו היום (רביעי) סיור ברמת הגולן, במהלך תרגיל של חטיבת השריון בפיקוד הצפון. בתום הביקור אמר בנט כי סוריה "הולכת והופכת להיות וייטנאם של איראן", וכי ככל שאיראן תנסה להתבסס על אדמת סוריה "היא תשקע בחולות סוריה".

לפי שר הביטחון, שציין כי "אנחנו מגבירים את הלחץ", "האייתוללות באיראן יושבים ושולחים אלינו את זרועות התמנון שלהם כדי להקשות ולייצר טרור על אזרחי ישראל. לאיראן אין מה לחפש על אדמת סוריה. נמשיך לשמור על גבולות המדינה".

לסיור בתרגיל הצטרפו מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת געש, תת-אלוף אבי גיל, ומפקד חטיבת השריון 188, אלוף-משנה ניר רוזנברג. במסגרת התרגיל, שדימה לחימה במתווה צפוני בשילוב חיל רגלים, הנדסה קרבית, חיל האוויר ועוד, התאמנו החיילים על לחימה בשטח מורכב, צפוף וסבוך, שלפי הצבא יביא להשמדת האויב אם יידרש לכך.

דבריו של שר הביטחון באים כשבוע לאחר שתצלומי הלוויין חשפו כי כוחות משמרות המהפכה של איראן חופרים מנהרה תת-קרקעית לאחסון טילים ואמצעי לחימה מתקדמים, סמוך לגבול סוריה-עיראק. מהתצלומים ודוח המודיעין, שפורסמו בידי חברת אימג'סאט אינטרנשיונל (ImageSat International - ISI), עולה כי טהראן בדרך להשלמת פרויקט "הגשר הקרקעי" עד לים התיכון, במסגרתו הקימה את הבסיס הצבאי סמוך למעבר הגבול באל-בוכמאל – אזור, שעל פי פרסומים זרים, הופצץ מספר רב של פעמים בידי חיל האוויר הישראלי.

המנהרה, שאורכה 123 מטרים, רוחבה 150 ס"מ ועומקה ארבעה מטרים, נועדה להכיל אמצעי לחימה רגישים ורכיבים של מערכות נשק חדשות ארוכות-טווח, המהווים איום על מטוסי קרב, מפני מתקפות אוויריות ישראליות. היא נחפרה בבסיס "אימאם -עלי" – בסיס צבאי ענק בגבול סוריה-עיראק, אליו היא מתכננת להעביר בקרוב אלפי חיילים. לפי סוכנויות מודיעין מערביות, הבסיס ישמש כמחנה אימונים גם עבור המיליציות השיעיות הפרו-איראניות שבאזור.

על פי הדוח, בנייתה של המנהרה החלה זמן קצר לאחר תקיפה שיוחסה לצה"ל באזור, בחודש ספטמבר האחרון, ועל פי פרסומים מקומיים ישראל תקפה שם שוב ימים ספורים קודם לכן. הדוח מציין כי בשבועות האחרונים חלה התקדמות משמעותית בבנייתה, וכבר בתחילת אוקטובר היא זוהתה בעין הלוויין. שבועות לאחר מכן הוקמה סככה מעל המנהרה להסוואתה, במקביל לתלוליות עפר גדולות סביב הקצה השני של פתחה.

בין השאר, בנט גם התייחס לחשיפת רשת הטרור ביהודה ושומרון של ארגון החזית העממית, ומעצרם של כ-50 פעילים ששלושה מהם ביצעו את הפיגוע שבו נרצחה רינה שנרב הי"ד ליד ההתנחלות דולב. "כוחות הביטחון והשב"כ חשפו רשת מחבלים ענפה של החזית העממית ביהודה ושומרון, אותה רשת שבין השאר אחראית לרצח רִנה  שנרב ז"ל. רִנה - בסוף הגענו למחבלים. אנחנו נמשיך לרדוף אחרי כל מחבל ומחבל לפני שהוא פוגע בנו", אמר.

תגיות:נפתלי בנטאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה