חדשות בארץ

ממוצאי שבת: רכבת מהירה בין ירושלים לתל אביב

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וקודמו בתפקיד, שר החוץ ישראל כץ, חנכו את קו הרכבת המהיר מירושלים, שיגיע עד לתחנת ההגנה בתל אביב. הקו ייפתח לציבור במוצאי שבת. זמן הנסיעה בין ירושלים ותל אביב – כחצי שעה

הרכבת המהירה בתחנת נבון, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרכבת המהירה בתחנת נבון, ירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב יחל לפעול במוצאי השבת הקרובה מתחנת נבון בבירה לתחנת ההגנה בתל אביב, וכן בכיוון ההפוך, ללא צורך בהחלפת רכבת בנתב"ג. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וקודמו בתפקיד, שר החוץ ישראל כץ, השתתפו אתמול (רביעי) בנסיעת הבכורה של הקו החשמלי המורחב.

הרכבות הראשונות בקו יצאו לדרך במוצאי שבת בשעה 21:56 בלילה, מתחנת ההגנה בתל אביב ומתחנת נבון בירושלים, ויגיעו ליעד בתוך 34-32 דקות בלבד, לאחר עצירה קצרה בתחנת נתב"ג. הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 06:20 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב. במוצאי שבת תצא רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.

הקו המהיר לירושלים הושק על ידי כץ וראש הממשלה בנימין בספטמבר 2018, לאחר מספר חודשים של הרצה. הקו נפתח לשירות הציבור באופן חלקי, ופעל בין תחנת יצחק נבון לתחנת נתב"ג, משם נאלצו הנוסעים לעלות על רכבת המשך לתל אביב. כאמור, החל ממוצאי שבת, תמשיך הרכבת ישירות עד לתחנת ההגנה בתל אביב, ללא צורך בהחלפת רכבת.

בשלב זה תימשך ההגבלה על מספר הנוסעים ברכבת בכל נסיעה – 400 בלבד. בחודשים הקרובים, לאחר השלמת פרויקט חשמולה של המסילה באיילון, תגיע הרכבת עד לתחנת סבידור מרכז בתל אביב, וההגבלה על מספר הנוסעים תבוטל בהדרגה.

"זהו בוקר של התרגשות", אמר השר סמוטריץ'. "בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה, ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים – אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות, לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות, כי בני עם אחד אנחנו".

השר כץ ציין כי עבורו מדובר ביום חג: "אחרי שנים של עבודה קשה ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948".

מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר, שהצטרף לנסיעת הבכורה, הוסיף כי מדובר בהישג חשוב, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, הכוללת את החלפת צי הרכבות מונעות הדיזל ברכבות חדישות המונעות באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה: "בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות, עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת".

הקו הרכבתי המהיר לירושלים הינו אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. מדובר בפרויקט הכולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. במהלך העבודות נכרו 5 מנהרות באורך של 38 קילומטרים ו- 8 גשרים באורך של 7.5 קילומטרים. אחת המנהרות, שאורכה 11.5 קילומטרים, נחשבת לארוכה ביותר בארץ. גובהו של אחד הגשרים בפרויקט הינו כ- 100 מטרים – הגשר הגבוה ביותר בישראל.

תגיות:רכבת ישראלישראל כץירושליםבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה