חדשות בארץ

דקות לאחר שנחת בנתב"ג – החובש הציל חיים

תושב ירושלים התמוטט בתחנת הרכבת בנתב"ג, ואיבד את הכרתו. חובש מד"א שנקלע למקום הצליח, בחסדי שמיים, להחיות אותו: "השם שלח אליי את ישראל, שיציל אותי ויחזיר אותי לחיים"

  • כ"ד כסלו התש"פ
ויסבלום ויגלניק (קרדיט צילום: דוברות מד"א)ויסבלום ויגלניק (קרדיט צילום: דוברות מד"א)
אא

שמואל חיים יגלניק, תושב ירושלים בן 63, ערך אמש (מוצאי שבת) סעודת הודיה על הצלת חייו לפני כחודשיים וחצי, לאחר שאיבד את הכרתו וחובש מד"א הצליח – בחסדי שמיים – להחיות אותו. החובש, ישראל ויסבלום, היה אורח הכבוד בסעודה.

האירוע הדרמטי התרחש ב- 3 באוקטובר. יגלניק התמוטט במפלס העליון בתחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון, ואיבד את הכרתו. חובשים ופראמדיקים של מד"א, שהוזנקו לזירה, ביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מספר מכות חשמל. לאחר שלבו של יגלניק שב לפעום, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מונשם.

חובש מד"א, ישראל ויסבלום, סיפר כי הגיע לתחנת הרכבת בדרכו לביתו בחיפה, לאחר שנחת מטיסה מאומן שבאוקראינה: "מיד כשנכנסתי לתחנה ראיתי גבר שוכב מחוסר הכרה, ואדם שהיה בסמוך אליו ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות. ביצעתי תשאול ראשוני כדי להבין מה קרה, ונאמר לי שהוא התמוטט ממש שניות בודדות לפני שהגעתי. תוך כדי שאני מבצע עיסויי חזה, הנחיתי את האנשים במקום להביא מכשיר דפיברילטור. חיברתי את המכשיר, נתתי לו מכת חשמל והמשכתי בביצוע פעולות ההחייאה. לאחר זמן קצר הגיעו למקום צוותים נוספים של מד"א, והמשכנו בפעולות מצילות החיים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ, הוא הורדם והונשם, ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו יציב".

"קשה לי להסביר עד כמה מרגש היה לפגוש אותו פחות משלושה חודשים אחר כך, בסעודת ההודיה, כשהוא עומד על הרגליים ובמצב טוב", אמר ויסבלום בהתרגשות. "הכרת התודה של שמואל חיים איננה מובנת מאליה, ונותנת לי הרבה מאוד כוחות".

יגלניק, שהיה נרגש לא פחות מויסבלום, הוסיף: "השם שלח אליי את חובש מד"א, ישראל ויסבלום, שיציל אותי ויחזיר אותי לחיים. לישראל היה חלק מאוד גדול בנס שקרה לי, ואני תמיד אהיה לו אסיר תודה".

תגיות:מד"אדפיברילטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה