חדשות בארץ

דיווחים בסוריה: מערכות ההגנה האווירית הופעלו נגד טילים ששוגרו מישראל

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, טילים שוגרו משטח ישראל לעבר אזור דמשק, ומערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו אחד מהם. מוקדם יותר דווח על מתקפת כטב"מים באזור חמאה שיורטה על ידי ההגנה האווירית

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה אמש (ראשון), כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו כדי ליירט טילים ששוגרו משטח ישראל לעבר אזור דמשק. בהמשך דווח כי אחת "המטרות העוינות" הופלה באזור עקרבה שליד הבירה. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח, כי טילים ישראליים תקפו מטרות של כוחות המשטר הסורי והמיליציות האיראניות באזור הבירה, וכי נשמעו לפחות שלושה פיצוצים. בישראל לא הגיבו לידיעות.

כשעה קודם לתקיפה שיוחסה לישראל, דיווחה סוכנות הידיעות הסורית כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו מול מתקפת כטב"מים בשמי שדה התעופה הצבאי בעיר חמאה. על פי הידיעה, שני כטב"מים יורטו מעל הערים סלמיה וג'בלה. רשת "אל-ערביה" ייחסה גם תקיפה זו לישראל. על פי הדיווח, המתקפות כוונו כנגד שדה התעופה בחמאה, שדה התעופה הצבאי T-4 שממזרח לעיר חומס, דמשק ואזור א-סיידה זינב שבפרבריה הדרומיים של הבירה, סמוך לשדה התעופה הבינלאומי. עוד נטען, כי הטילים הישראליים נורו מהים התיכון.

לפני כשבועיים דיווח אתר רוסי, העוסק בעניינים צבאיים, כי מטוסי קרב של חיל האוויר הרוסי סיכלו מתקפה ישראלית בסוריה. על פי הידיעה, שנפוצה בהמשך בכלי תקשורת איראניים וערביים, מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי-35 הוזנקו מבסיס חיל האוויר חמימים שליד לטקיה, המשמש את צבא רוסיה, כדי למנוע ממטוסי קרב של ישראל לתקוף את שדה התעופה הצבאי T-4. עוד נטען בדיווח, כי מטוסי חיל האוויר הישראלי, שהיו במרחב האווירי של סוריה, נאלצו לסגת לישראל. לידיעה לא היה אישור ממקורות נוספים, ובישראל לא הגיבו עליה.

בסיס T-4 משמש, בין היתר, כוחות של משמרות המהפכה האיראניים ומיליציות פרו-איראניות, ומאוחסנים בו אמצעי לחימה איראניים. הבסיס הותקף לא אחת בעבר – תקיפות שיוחסו ברובן לישראל.

 

תגיות:טיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה