ידידיה מאיר

היום הרב קוק היה שואל את אלה שרגילים לדבר בשמו: למה כולכם שותקים מול חילולי השבת?

"יש כאן תעשייה שלמה שמנסה לצייר את הרב קוק כסבא טוב עם זקן לבן שאהב והכיל כל דבר שזז. אבל יש גבול, ובעיקר יש היסטוריה. מי שטיפה קרא ולמד יודע מצוין שאותו הרב קוק שאהב כל יהודי, יצא להפגין לבדו מול בתי קולנוע שנפתחו בשבת"

(צילום: מנדי אור)(צילום: מנדי אור)
אא

בעקבות הטור בשבוע שעבר, שעסק בתחבורה הציבורית בגוש דן בשבת, שלח לי קורא בעילום שם את התגובה הבאה:

"ידידיה שלום. יפה כתבת על כך שאנחנו אדישים לנושא השבת ולא כואבים את כאבה. אבל הסברת שזה לא הזמן להפגנות, וצריך רק הסברה, קמפיינים ואהבה, והזכרת שגם הרב קוק חיכה ל'משורר התשובה' שיעורר את נפש הדור. נדמה לי שקצת (הרבה) לא פייר לצייר את הרב קוק זצ"ל בהקשר של חילול שבת בפרהסיה כמי שרק ישב וחיכה למשורר התשובה. הרב קוק, לצד היותו גדול משוררי התשובה בעצמו, היה גם גדול לוחמי השבת. כבר שנים שיש כאן תעשייה שלמה שמנסה לצייר את הרב קוק כסבא טוב עם זקן לבן שאהב והכיל כל דבר שזז. כפירה? רשעות? פגיעה בקודשי ישראל? עזוב אותך, יש לך כנפי רוח.

"אבל יש גבול, ובעיקר יש היסטוריה. מי שטיפה קרא ולמד יודע מצוין שאותו הרב קוק שאהב כל יהודי, יצא להפגין לבדו מול בתי קולנוע שנפתחו בשבת, דרש מהקרן הקיימת לפטר עובדים שהלכו לראות משחק כדורגל בשבת. לא לשחק, לראות! הרב קוק, כשיצא למנוע נשף שמתקיים בשבת, לקח איתו כרך של כל הש"ס כדי שיוכל ללמוד בכלא במקרה שייאסר. הרב קוק לחם בכל כוחו נגד תהלוכות הביכורים של קיבוצי עמק יזרעאל שחיללו את חג השבועות, שלח מאות מכתבים בנושא וכינה את מחללי השבת בכינויים שאתה לא תסכים לפרסם בטור שלך (ממליץ לך לעיין בספר 'להכות שורש' שכתבו הרב איתם הנקין הי"ד והרב אברהם וסרמן יבדל"א, שמספר עד כמה היה חריף ותקיף הרב במאבקיו נגד הפגיעה של ראשי היישוב בקודשי ישראל).

"אני בטוח שאם הרב קוק היה חי היום הוא היה משורר שירי תשובה וזמירות שבת, אני גם בטוח שהוא היה עושה זאת כשהוא עומד בלב כואב על הכביש וחוסם את המיניבוס של רון חולדאי. אבל בעיקר, הוא היה מסתכל ימינה ושמאלה אל הציבור שרגיל לדבר בשמו ושואל: למה כולכם שותקים? אין לכם כנפי רוח?".

 

הרב זמיר כהן - למה אכפת לנו מתחבורה ציבורית בשבת?

לתגובות: yedidyameir@gmail.com

הטור פורסם בעיתון "בשבע".

תגיות:ידידיה מאירתחבורה ציבורית בשבתחילול שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה