חדשות בארץ

איראן מאיימת: ישראל תתחרט על תקיפותיה בסוריה

יום לאחר תקיפה באזור דמשק, שיוחסה בתקשורת הסורית לישראל, אמר יועצו לעניינים בין-לאומיים של מנהיג איראן, עלי אכבר ולאיתי, כי "התקיפות הבלתי חוקיות" של ישראל לא יעברו ללא תגובה

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

עלי אכבר ולאיתי, יועצו לעניינים בין-לאומיים של מנהיגה העליון של איראן, איים אתמול (שני) על ישראל, וזאת בעקבות הדיווחים על תקיפותיה בשטח סוריה, האחרונה שבהן שלשום. בריאיון לערוץ הרוסי RT אמר ולאיתי, כי לא ניתן לעבור בשתיקה על "התקיפות הבלתי חוקיות" של ישראל, וכי התגובה עליהן תגיע "במוקדם או במאוחר".

ולאיתי הוסיף, כי ישראל "תתחרט על פשעיה", וכי "חיזבאללה יקבור אותה בעפר" אם תעז לתקוף את לבנון. הוא טען, כי ישראל משותקת ואינה מעזה לממש את איומיה ביחס לאיראן. לדבריו, ההצהרות של בכיריה בתחום זה הן "תעמולה בלבד".

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה שלשום, כי מערכות ההגנה האווירית של צבא סוריה הופעלו כדי ליירט טילים ששוגרו משטח ישראל לעבר אזור דמשק. בהמשך דווח כי אחת "המטרות העוינות" הופלה באזור עקרבה שליד הבירה. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח, כי טילים ישראליים תקפו מטרות של כוחות המשטר הסורי והמיליציות הפרו-איראניות באזור הבירה, וכי נשמעו לפחות שלושה פיצוצים. על פי הידיעה, בתקיפה נהרגו לפחות שלושה בני אדם, המחזיקים באזרחות שאינה סורית. בישראל לא הגיבו לידיעות.

בחודש שעבר תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר עשרות מטרות צבאיות בשטח סוריה, השייכות לכוח קודס האיראני ולצבא הסורי, וזאת בתגובה לירי רקטות שביצע כוח איראני משטח סוריה לעבר רמת הגולן. בעקבות התקיפה הנרחבת, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הבהרתי שמי שיפגע בנו – אנו נפגע בו. כך עשינו הלילה מול מטרות צבאיות של כוח קודס האיראני ומטרות צבאיות סוריות בסוריה, לאחר שאמש שוגרו משטחה רקטות לעבר ישראל. נמשיך לשמור בתקיפות על ביטחון ישראל".

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס אף הוא לתקיפה הלילית בסוריה. "הכללים השתנו: מי שיורה על מדינת ישראל ביום, לא ישן בלילה. כך בשבוע שעבר וכך גם השבוע", אמר. "המסר שלנו למנהיגי איראן פשוט: אינכם חסינים יותר. בכל מקום בו תשלחו את זרועות התמנון שלכם – אנחנו נגדע אותן. צה"ל ימשיך להוות חומת מגן לאזרחי ישראל".

בתחילת החודש שב בנט ואיים על איראן, וקרא לה להוציא את כוחותיה מסוריה – אחרת, לדבריו, זו תהפוך ל"וייטנאם" שלה: "איראן מנסה לבסס טבעת אש סביב לארצנו. אנחנו צריכים לעבור מבלימה להתקפה. אם נהיה נחושים, נוכל להוציא את כוחות התוקפנות של אירן מסוריה".

"אין להם מה לחפש על גבולות מדינת ישראל. אנחנו אומרים לאיראן: סוריה תהפוך לווייטנאם שלכם. אם לא תצאו מסוריה, אתם תתבוססו ואתם תדממו, ואנחנו נפעל ללא לאות עד שתוציאו את כוחות התוקפנות מסוריה", הוסיף שר הביטחון.

תגיות:איראןסוריהעלי אכבר ולאיתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה