חדשות כלכלה

בשורה לצרכנים: בשבוע הבא – ירידה של 4% בתעריף החשמל

ההוזלה במחיר נובעת, בין היתר, מכניסתו הצפויה של מאגר הגז לוויתן לפעילות. המשרד להגנת הסביבה הודיע על דחיית פעולת הנישוב בלוויתן, המהווה חלק מתהליך ההרצה של האסדה

אסדת לוויתן (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)אסדת לוויתן (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

רשות החשמל, האחראית על קביעת תעריפי החשמל במשק, החליטה להפחית את התעריפים לצרכנים הביתיים והמשקיים החל מהשבוע הבא, עם תחילת שנת 2020. בהודעתה הבוקר (שלישי) מסרה הרשות כי התעריף לצרכן הביתי ירד ב- 4.13%, והמחיר לקילוואט/שעה יעמוד על כ- 53 אגורות – הוזלה של כ- 2 אגורות. המחיר לצרכן המשקי יוזל ב- 5.3%.

הירידה במחירי החשמל מתאפשרת, בין היתר, בשל כניסתו הצפויה של מאגר הגז לוויתן לפעילות, בעקבות חיבורו לרשת החשמל. עוד תרמו לירידה במחירים: הירידה במחירי הפחם; מכירת תחנת הכוח "אלון", שהתבצעה במסגרת הרפורמה בחברת החשמל; וכן הסכם פשרה שהושג עם חברות הגז המצרי, לפיו הן יפצו את חברת החשמל בכ- 500 מיליון דולר שייפרסו על פני שמונה שנים וחצי.

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הודיע אמש על עיכוב נוסף בתהליך ההרצה של אסדת לוויתן, הממוקמת במרחק של כ- 10 ק"מ מול חוף דור. בהודעה שמסר המשרד, נאמר כי חברת נובל אנרג'י לא עמדה בכל התנאים המחמירים שהוצבו לה לקראת פעולת הנישוב באסדה, שהייתה אמורה להיערך היום, ולכן פעולה זו תידחה למועד אחר. הנישוב הינו חלק מהליך ההרצה של האסדה.

"המשרד לא אישר עדיין את תוכנית הדיגום והניטור באסדה במהלך הנישוב, מכיוון שלא נחה דעתו עד לשעה זו מדוחות הכיול ובקרת האיכות שהוגשו, הנוגעים למכשירי האנליזה על האסדה לבדיקת הרכב הגז המנושב", נאמר בהודעה. "על חברת נובל להשלים את הדברים החסרים עד למועד הנישוב הבא, ולקבל אישור מהמשרד להגנת הסביבה כי היא עומדת בכל התנאים לתוכנית הנישוב".

עוד הובהר, כי לאחר שתעמוד בכל התנאים שהוצבו לה, חברת נובל אנרג'י נדרשת לפרסם הודעה באתר האינטרנט שלה על המועד החדש, בהתאם להתחייבותה לעדכן את הציבור יומיים מראש: "המשרד מודע לאי הנוחות הנגרמת כתוצאה ממצב זה לתושבי האזור, ואולם עומד על כך שכל התנאים שהציב על מנת לפקח בצורה מלאה על פעילות ההרצה ימולאו למען הציבור והסביבה".

במשרד להגנת הסביבה הדגישו, כי מבדיקות שונות שנעשו עולה כי לא צפויה עלייה משמעותית בריכוזי הבנזן באזור החוף כתוצאה מפליטתו המוגברת מהאסדה במועד הנישוב: "לא צפוי סיכון לתושבי יישובי החוף בכל שלבי ההרצה, כולל בזמן הנישובים. אין בסיס לאמירות חסרות האחריות, הקוראות לתושבים להתפנות בתקופת הרצת האסדה והנישוב. ריכוזי המזהמים בחוף ינוטרו באופן רציף, ובמקרה הבלתי סביר שתתגלה בזמן אמת עלייה בזיהום האוויר העלולה לסכן את האוכלוסייה – הפעילות באסדה תופסק".

תגיות:גזחשמלאסדת לוויתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה