חדשות בארץ

המשטרה מסרבת למסור לארדן את ממצאי הפוליגרף של המועמדים למפכ"לות

על פי הדיווח בכאן ב', המשטרה מסרבת להעביר לשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, את הממצאים המלאים של בדיקות הפוליגרף שנערכו לשלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל. התסבוכת החדשה מאיימת לעכב את הליך מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרה

ארדן וניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)ארדן וניצב מוטי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

המשטרה מסרבת להעביר לידיו של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, את תוצאותיהן המלאות של בדיקות הפוליגרף התעסוקתי שנערכו לשלושת המועמדים לתפקיד המפכ"ל. כך דיווח הבוקר (שלישי) לראשונה רועי ינובסקי בכאן ב'. במשטרה טוענים, כי החוק מעניק חיסיון על פרטי הבדיקות, בשל המידע הרגיש שעלול להיות טמון בהם, וכי הם נדרשים להעביר אך ורק את התוצאה הסופית, הקובעת האם המועמד עבר את הבדיקה או לא. ארדן, הדורש לקבל את פרטי הבדיקות, בוחן – בעקבות הסירוב – את האפשרות לחדול את ההליך בו פתח למינוי מפכ"ל קבוע למשטרה.

ניצב מוטי כהן, המשמש בשנה האחרונה בתפקיד ממלא מקום המפכ"ל, אמור להגיע היום לפגישה עם ארדן, ולשטוח בפניו את תוכניות הפעולה שלו באם ייבחר לתפקיד. אחד הנושאים המרכזיים העומדים על הפרק הוא המאבק בפשיעה הגוברת במגזר הערבי. שני המועמדים הנוספים לתפקיד המפכ"ל – מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, וסגן המפכ"ל, ניצב אלון אסור – נפגשו כבר אתמול עם השר לביטחון פנים.

כזכור, ארדן הודיע בשבוע שעבר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי הוא מעוניין למנות מפכ"ל קבוע למשטרה ונציב קבוע לשירות בתי הסוהר, וביקש את חוות דעתו האם יוכל לעשות זאת גם בזמן כהונתה של ממשלת מעבר. במכתב תשובה ששלח שלשום לארדן, אישר מנדלבליט את בקשתו. "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת", כתב היועץ. "נוכח זאת, ולאור שיקולים נוספים המפורטים במכתב, סבור היועץ המשפטי לממשלה, כי בנסיבות הנוכחיות גובר משקלם של הטעמים המצדיקים קידום מינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, על משקל טעמי הריסון והאיפוק בתקופת בחירות, השוללים מינוי".

מנדלבליט ציין, כי הודעתו של ארדן על כך שבכוונתו להציע מועמדים מקצועיים לשני התפקידים "מצמצמת את הקשיים המשפטיים". הוא הדגיש, כי אישורם הסופי של המינויים יצטרך לעבור את חוות דעתה של הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, וזאת בהתאם להחלטות הממשלה בנושא. בנוסף, הבהיר היועץ כי כהונתם של מפכ"ל המשטרה ונציב שב"ס תהא "תקופת כהונה קשיחה, שאינה ניתנת להארכה אלא בהתקיים נסיבות חירום", וכי הדבר יובהר בהחלטת הממשלה בעניינם. זאת על מנת להבטיח את אי-התלות ועצמאות שיקול דעתם של מי שימונו לשני התפקידים הבכירים.

תגיות:גלעד ארדןמשטרת ישראלמפכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה