מתכונים ב-5 דקות

איך מכינים פופקורן? מדריך ברור וקל

רגילים להכין פופקורן במיקרוגל או לקנות אותו מוכן בחנות? לא עוד. מדריך פשוט וברור שיעזור לכם להכין פופקורן ביתי בקלות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אוהבים פופקורן? כן, נכון, שאלה מיותרת. מי לא אוהב? אין כמו החטיף הזה, שהוא גם קליל, גם משביע, גם דל (יחסית) בקלוריות ובפחמימות וגם כנראה בריא יותר מכל חטיף אחר. ואיך שכחנו, כמובן, גם טעים. ממש טעים.

אבל איך אתם מכינים פופקורן? אם גם אתם, כמוני, נוטים פשוט לקנות את השקיות הארוזות המוכנות למיקרוגל, אולי כדאי לכם לנסות הפעם משהו אחר. השקיות נהדרות אם אתם ממהרים לאנשהו, אבל בהכנה ביתית של פופקורן אתם מרוויחים מכל הכיוונים: גם פופוקורן טרי יותר, גם בריא יותר וללא תוספים מזיקים, וגם זול יותר.

מסובך יותר, אתם אומרים? לא בטוח. אז הנה, זו הדרך הקלה בשבילכם להכין פופקורן בבית.

בשלב ראשון, לוקחים סיר בגודל מתאים, ומפזרים עליו גרגרי תירס בשכבה אחת אחידה. לא מגזימים בכמויות – אל תשכחו שכשהפופקורן יתפוצץ, הוא ימלא את הסיר בקלות. יחד עם התירס מכניסים לסיר 2-4 כפות שמן. יש אמנם שיטות להכנת פופקורן עם מים במקום שמן, אבל החיסרון הוא שהפופקורן יוצא יבש מידי, בדרך כלל, וגם אם לא – הוא מתייבש מהר אחרי ההכנה. לכן כדאי בכל זאת להשתמש בשמן, אבל בכמות מדודה.

מוסיפים גם מעט מלח, וכאן יש טיפ: אם אתם רוצים המלחה אחידה וטעימה של הפופקורן, אל תסתפקו במלח דק רגיל, אלא השתמשו במטחנת תבלינים או בעלי ומכתש כדי לטחון את המלח דק עוד יותר, לאבקה ממש. התוצאה תהיה פופקורן עם טעם אחיד ומושלם.

הרב יגאל כהן - איך עושים דיאטה?

מכסים את הסיר ומדליקים מתחתיו אש גבוהה. מחממים את הסיר, ומידי פעם מנערים אותו קלות, כדי שהגרגרים יתערבבו. תוך כדקה, הגרגרים מתחילים להתפוצץ. ממשיכים לנער את הסיר מידי פעם, כדי שהגרגרים שהתפוצצו (וגם אלה שלא) לא יישרפו. מחכים עד שכל הגרגרים יתפוצצו, ורק אחר כך פותחים את הסיר, כדי שהפופקורן לא יקפוץ החוצה.

אם רוצים, אפשר מיד בתום ההכנה להוסיף תיבול לפופקורן, כדי שיקבל טעם מעניין. מומלץ לערבב את התבלינים עם מעט שמן, ואז להוסיף לקערת הפופקורן ולערבב היטב. אפשר להוסיף המון סוגים של תבלינים, כמו פפריקה מעושנת, חוואייג', זעתר, אבקת שום, וואסאבי, קארי, אורגנו, סומק, טימין, רוזמרין, כמון או תערובת של כמה תבלינים יחד.

תגיות:פופקורןאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה