חדשות בארץ

ברקת נגד לפיד: "די לחרם על חובשי הכיפות במדינה"

בנאום בכנס מעריב-ג'רוזלם פוסט, קרא חבר הכנסת ניר ברקת למספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, להפסיק עם החרמות על ציבורים שלמה במדינה: "הציבור החרדי והדתי-לאומי לא הולכים לשום מקום". על הפריימריז לראשות הליכוד: "מיותרים, התוצאה ידועה מראש"

ברקת, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ברקת, היום (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) מתח היום (רביעי) ביקורת על מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, על רקע הקמפיין האנטי-חרדי והאנטי-דתי שניהלה מפלגתו במערכת הבחירות לכנסת הקודמת, ובשל סירובה לשבת בממשלה בראשות בנימין נתניהו. "מספיק עם החרמות", אמר בנאום שנשא בכנס המנהיגים של מעריב וג'רוזלם פוסט.

ברקת הצהיר, כי יש לחדול מ"הקמפיינים השליליים", שנוהלו במהלך שתי מערכות הבחירות הקודמות, ויצרו "שסע עמוק" בעם: "כולנו צריכים לשנות את השיח. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה, ואמרתי לו שהליכוד צריך לנהל במערכת הבחירות הקרובה קמפיין חיובי בעיקרו, שידגיש את תפיסת עולמנו ויסביר את ההישגים שהוביל נתניהו. מותר, ואפילו צריך, לנהל ויכוח נוקב, אבל הוא חייב להיות ענייני ומכבד".

"אני רוצה גם לפנות למנהיגים ממחנה השמאל, ובעיקר ליאיר לפיד, שנאם כאן לפניי: יאיר, היו לך שתי הזדמנויות פז לפעול יחד איתנו, יחד עם המחנה הלאומי, ופעמיים אמרת לא. מספיק עם החרמות. די לחרם האישי כלפי ראש הממשלה נתניהו, שבעבר כיהנת בממשלתו. די לחרם על ציבורים שלמים במדינה שלנו, על למעלה ממיליון חובשי כיפות. הם האחים שלנו", הדגיש ברקת.

"אגלה לך סוד, בניגוד לציפיות של מחנה השמאל – לא יהיה מרד בליכוד, ומחרתיים בבוקר נתניהו שוב יהיה יו"ר הליכוד והמועמד שלנו לראשות הממשלה. גם הציבור החרדי והדתי-לאומי לא הולכים לשום מקום. צריך לדעת להיות יחד ולכבד האחד את השני. כך עשיתי כראש העיר ירושלים".

ברקת התייחס בדבריו לפריימריז לראשות הליכוד, שייערכו מחר, ואמר כי הם "מיותרים" וכי "התוצאה ידועה מראש". הוא תקף את גדעון סער, המתמודד מול נתניהו, והאשים אותו ב"מהלך אופורטוניסטי, שניצל את חולשת ראש הממשלה ברגעים הקשים ביותר שלו ושל הליכוד". הוא הוסיף כי "הקריאה של גדעון להתפטרות נתניהו בתוך 21 הימים, כשעוד ניתן היה להקים ממשלה, שירתה את יריבינו הפוליטיים בשמאל".

"גדעון, התוצאות ידועות מראש", פנה ברקת לסער. "אתה הולך להפסיד. אני מציע לך כבר עכשיו לעשות חשבון נפש על ההחלטה הלא חברית, שנכפתה ללא צורך אמיתי על כל הליכודניקים ועל ראש הממשלה. עוד לא מאוחר לחשב מסלול מחדש, רגע לפני שנפתחות הקלפיות. גדעון, שנה את השיח השלילי כלפי ראש הממשלה, תפסיק לדבר על אובדן השלטון של הימין, חזור הביתה כדי שתוכל לקחת חלק משמעותי בקמפיין של הליכוד בדרך לניצחון בבחירות".

"גודל הפער בפריימריז ישפיע מאוד גם על גודל הניצחון והסיכוי שלנו להצליח בבחירות לכנסת. אני קורא לתומכי נתניהו להגיע לקלפיות גם בגשם, גם ברוח, ולהעביר מסר חד וברור לכל אזרחי ישראל –  שהליכוד מאוחד סביב בנימין נתניהו", סיכם ברקת.

תגיות:יאיר לפידגדעון סערניר ברקתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה