חדשות בארץ

"בית הדין בהאג – בית היוצר לאנטישמיות מודרנית"

בנאום בטקס מסדר כנפיים בבסיס חיל האוויר בחצרים. תקף שר הביטחון נפתלי בנט בחריפות את בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, על רקע הודעת התובעת הראשית של בית הדין על כוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה: "נילחם בטרור כאילו אין האג, ובהאג נילחם כאילו אין טרור"

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר הביטחון נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) להודעת התובעת הכללית של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג, פאטו בנסודה, כי קיימת עילה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ועזה. "האג הוא בית היוצר לאנטישמיות מודרנית", אמר בנאום בטקס מסדר כנפיים שהתקיים בבסיס חיל האוויר בחצרים. "נילחם בטרור כאילו אין האג, ובהאג נילחם כאילו אין טרור".

בפנותו לטייסים החדשים שסיימו את הקורס, אמר בנט: "אני יודע, שכשאתם יוצאים לגיחה ומהווים את ידינו הארוכה שפוגעת במדויק במבקשי רעתנו, אתם מתמודדים באופן מופתי בלחץ כבד. ללחץ הזה נוסף בימים האחרונים מרכיב נוסף: בית הדין הבין-לאומי בהאג. אסור שזה ירפה את ידכם".

"אני פונה כאן באופן ברור ללוחמי צה״ל ומפקדיו, בעבר ובהווה", הצהיר שר הביטחון. "מדינת ישראל תספק כיפת ברזל משפטית לחייליה ולקציניה. אתם מגינים עלינו – אנחנו נגן עליכם. אף חייל ואף מפקד לא יירתע מלהגן על חיי עמו ומשפחתו בגלל בית הדין הצבוע בהאג".

"דעו דבר אחד: למרות שהטיעונים נאמרים בלשון מתפלפלת, כשמפשיטים אותם נשארת אנטישמיות. לא ניתן לאנטישמיות הזאת להיכנס לקוקפיט. משום שזאת נקודת המוצא של בית הדין. אנחנו נפסיד בכל דיון בו, לא כי עשינו רע חלילה, אלא פשוט כי אנחנו מדינת היהודים. כל ניסיון שלנו לנסות למצוא חן בעיני הגוף הזה, לפייס אותו ולהתחנף אליו, לא יצלח. בכל פעם שאנחנו ננזפים על ידי העולם הצבוע ומקבלים בהכנעה את נזיפתו, הם רק רוצים עוד. ועכשיו, כשהתמונה מתבהרת, אנחנו צריכים להתייחס אליהם ככאלה".

כזכור, התובעת הראשית בהאג הודיעה בסוף השבוע האחרון כי בכוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד שביצעה פשעי מלחמה. הודעתה באה בעקבות בדיקה מקדמית שערך משרדה בשנים האחרונות, לאחר שבשנת 2015 הגישו הפלסטינים תביעה בנושא לבית הדין. התובעת ציינה, עם זאת, בהודעתה כי היא מבקשת חוות דעת נוספת של שופטי בית הדין בתוך 120 ימים בנוגע לסמכות השיפוט של בית הדין בעניין, לפני קבלת ההחלטה הסופית האם לפתוח בחקירה. אם אכן יוחלט על פתיחת חקירה, המשמעות היא שמאות בכירים ישראליים, בדרגים הפוליטי והצבאי, יהיו חשופים לאפשרות שיוצאו נגדם צווי מעצר ב- 123 מדינות החברות בבית הדין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף בחריפות את הודעתה של בנסודה. "בית הדין הבין-לאומי בהאג הולך אחורה, וביום שישי הוא הפך סופית לנשק במלחמה הפוליטית נגד מדינת ישראל", אמר בפתח ישיבת הממשלה ביום ראשון. הוא ציין, כי "ההחלטה מנוגדת לחלוטין לעקרונות היסוד של בית הדין עצמו. בית הדין הוקם אחרי זוועות מלחמת העולם השנייה, בעיקר הזוועות הנוראות שנעשו לעמנו, ונועד לטפל בבעיות שמדינות מעלות נגד פשעי מלחמה, כגון רצח עם או הגליות המוניות. הוא נועד לעשות זאת במדינות שאין להן מערכות משפט אמיתיות".

"הם לקחו תביעה של הפלסטינים, שלכל הדעות אין להם מדינה, ובאו להאשים את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, שמתנהלת על פי אמות המידה המשפטיות הגבוהות ביותר של הדמוקרטיות המערביות", הוסיף נתניהו. הוא הדגיש כי מדובר בהחלטה המנוגדת לאמת ההיסטורית, בשל יציאתה נגד זכותם של היהודים להתיישב במולדתם: "להפוך את העובדה שיהודים גרים בארצם לפשע מלחמה – זה אבסורד שקשה שיהיה גדול ממנו".

"החלטת התובע מנוגדת לאמת העכשווית", הבהיר ראש הממשלה. "את מי הם מאשימים כאן? את איראן? את טורקיה? את סוריה? לא, את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. זו צביעות נוראה. נמשיך להילחם, ניאבק על זכויותינו ועל האמת ההיסטורית בכל הכלים העומדים לרשותנו".

תגיות:נפתלי בנטחיל האווירבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה