חדשות בארץ

נתניהו מול סער: הבחירות המקדימות לראשות הליכוד יוצאות לדרך

116,048 מתפקדי הליכוד יוכלו להגיע ל- 106 קלפיות הפריימריז, המוצבות ברחבי הארץ, ולהכריע: נוקאאוט לנתניהו, הישג משמעותי לסער, או אולי 'רעידת אדמה' פוליטית?

סער ונתניהו (תמונות: יוסי זליגר והדס פרוש, פלאש 90)סער ונתניהו (תמונות: יוסי זליגר והדס פרוש, פלאש 90)
אא

הקלפיות בבחירות המקדימות לראשות הליכוד ייפתחו הבוקר (חמישי) בשעה 9:00. 116,048 מתפקדי המפלגה, שהם בעלי זכות הבחירה, יכריעו בין המשך מנהיגותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לאלטרנטיבה בדמותו של חבר הכנסת גדעון סער. ההצבעה ב- 106 הקלפיות, שנפרשו ברחבי הארץ, תסתיים בשעה 23:00.

נתניהו וסער המשיכו אתמול בקמפיין של הרגע האחרון, על מנת לשכנע את המתפקדים להצביע עבורם. בעוד סער עשה את היום מול הטלפון, וניהל שיחות רבות עם המצביעים, נתניהו המשיך בבליץ הכנסים שלו ברחבי הארץ. במהלך אחד מהכנסים, שנערך באשקלון, שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר העיר, ומאבטחי ראש הממשלה הורידו אותו מהבמה ופינו אותו למרחב מוגן. עם חזרתו לאולם, כעבור זמן קצר, אמר נתניהו: "החמאס והג'יהאד האסלאמי לא רוצים שאני אנצח, אבל על אפם ועל חמתם אנחנו ננצח".

סער אומנם ממשיך לטעון כי הוא מתמודד כדי לנצח, אולם על פי ההערכות לא צפויה 'רעידת אדמה' פוליטית שתוריד את נתניהו מכס היו"ר. המאבק העיקרי בין השניים ניטש על הפער הסופי ביניהם. עבור סער, כל תוצאה של יותר מ- 30% תהווה הישג, שיקנה לו יתרון במאבק העתידי על ראשות הליכוד בעידן שאחר נתניהו; פחות מכך יהווה כישלון צורב. נתניהו שואף להכרעה מוחצת, שתתקרב ככל האפשר ל- 80%.

במטה הפריימריז של נתניהו חוששים, כי מזג האוויר הסוער יוריד את אחוזי ההצבעה – עובדה שעשויה לשחק לידיו של סער. בריאיון אתמול לגלי צה"ל, שב נתניהו וקרא לחברי הליכוד להגיע לקלפיות: "אני רוצה שכולם יבואו להצביע – כהבעת אמון בדרך שהובלתי את המדינה. כדי שזה יקרה, מחר – כשיש סופה של גשמים – אני רוצה סופה של פתקים עבורי".

נתניהו הוסיף, כי הבעת אמון מסיבית במנהיגותו תעניק למפלגה "מקפצה אדירה", שתאפשר לליכוד לנצח את הבחירות לכנסת. הוא טען, כי בניגוד לשתי מערכות הבחירות הקודמות, שתוצאותיהן לא אפשרו לו להקים ממשלה – "מה שהולך לקרות הפעם שונה. ראשית, לא נאבד מנדטים במפלגות המחנה, איבדנו בשתי המערכות הקודמות שלושה מנדטים. שנית, יש לפחות שלושה מנדטים של ליכודניקים שנשארו בבית. הם לא האמינו לי כשאמרתי שכחול לבן ילכו עם אחמד טיבי ואיימן עודה, היום הם יודעים שצדקתי. אנחנו הולכים לנצח בגדול ולהרכיב ממשלת ימין".

סער, שעלה לשידור אחרי נתניהו, אמר כי "המציאות האלקטורלית והפרלמנטרית היא שנתניהו חסום מלהקים ממשלת ימין או ממשלת אחדות". הוא טען, כי לדבריו של ראש הממשלה, לפיהם בבחירות הבאות יוכל להשיג רוב של 61 להרכבת ממשלה, "אין קשר למציאות, לא ברחוב ולא במחקרי דעת הקהל". הוא תקף את הטענה כי התמודדותו מול נתניהו מהווה "ירי בנגמ"ש", והוסיף: "בכל הסקרים יש מכנה משותף אחד: גוש הימין בראשותי גדל. אם לא נעשה שינוי מחר – הסכנה המוחשית היא שנקבל שינוי ב- 2 במרץ".

תגיות:גדעון סערפריימריזהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה