חדשות בעולם

15 חרדים נדקרו במסיבת חנוכה בניו יורק; התוקף נלכד

בתום מצוד ארוך התוקף נלכד, והרשויות דיווחו כי האירוע נבדק כפשע שנאה. חמישה מהפצועים, בהם שניים באורח קשה, פונו לבתי חולים. 10 אחרים, שנפצעו באורח קל, טופלו בזירה. מושל מדינת ניו יורק: "אני מפנה את כוח המשימה למאבק בפשעי שנאה לחקור את האירוע ולהשתמש בכל הכלים"

בית הכנסת שבו אירעה הדקירהבית הכנסת שבו אירעה הדקירה
אא

15 יהודים חסידיים נפצעו לפנות בוקר (ראשון) מדקירות סכין בידי מפגע שהתפרץ למסיבת חנוכה בבית כנסת ברחוב פורשיי בעיירה מונסי, פרבר של העיר רמאפו במדינת ניו יורק שבארצות הברית. בתום מצוד ארוך התוקף נלכד, והרשויות דיווחו כי האירוע נבדק כפשע שנאה. חמישה מהפצועים, בהם שניים באורח קשה, פונו לבתי חולים. 10 אחרים, שנפצעו באורח קל, טופלו בזירה.

בתקשורת המקומית האירוע דווח לראשונה בסביבות השעה 22:00 (שעון ניו יורק), אז, כך לפי מספר עדי ראייה ששוחחו עם רשת ABC, נכנס אדם כהה עור, חמוש במצ'טה, לביתו של רב הקהילה, חיים רוטנברג, הסמוך לבית הכנסת, בזמן הדלקת נרות חנוכה, והחל לדקור את המתפללים באופן אקראי. עד ראייה אחר סיפר כי אחד החסידים נדקר לפחות שש פעמים. הפנים של הדוקר היו מכוסות באופן חלקי בצעיף, אולם, כך נטען, זיהו החסידים שמדובר באדם שחור.

התובעת הכללית של מדינת ניו יורק, לטישיה ג'יימס, מסרה כי "יש לנו אפס סובלנות למעשי שנאה מכל סוג. נמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות המחרידות הללו. אמשיך לעמוד לצד הקהילה היהודית הלילה, ובכל לילה". מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, אמר: "אני מפנה את כוח המשימה למאבק בפשעי שנאה לחקור את האירוע ולהשתמש בכל הכלים".

הרב רוטנברגהרב רוטנברג

בחצות מסרה המשטרה כי התוקף נתפס, אך היא לא הודיעה פורמלית כי האירוע נחקר כפשע על רקע אנטישמי. "החשוד נמלט מהמקום, אך הוא נמצא במעצר בשלב זה", אמרו גורמים במשטרה שאיתרו את רכבו, שלפי מייקל שפכט, מושל העיר רמאפו, החשוד נלכד באזור המחוז ה-32 השוכן בהארלם. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, אמר, "אני מנחה את כוחות היחידה נגד פשעי שנאה של המשטרה המקומית לחקור באופן מיידי ולהשתמש בכל כלי זמין. המשטרה נמצאת כרגע במקום".  

המשטרה הגיעה לביתו של אביו של הדוקר ותשאלה אותו בעקבות האירוע. ככל הנראה, התוקף לא הכריז דבר בטרם החל במסע הדקירות.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והממונה על המאבק באנטישמיות במוסדות הלאומיים, יעקב חגואל, מסר: "אני נחרד לראות יהודים שנפגעים באכזריות בבית הכנסת מקום של תפילה ורק בגלל שהם יהודים.

מעצר התוקףמעצר התוקף

"אני דורש מהממשל בארה"ב להגן על היהודים, לחוקק חוקים מחמירים כנגד האנטישמיות הגואה, לאכוף חוקים קיימים נגד שנאת זרים והחשוב ביותר לחייב ללמד בכל בתי הספר תוכניות נגד שנאת זרים. אפס סובלנות לכל מקרה אנטישמיות".

הנשיא ראובן ריבלין התייחס לאירוע: "המום ומזועזע מהפיגוע הנורא בניו יורק. תפילותינו להחלמה מהירה נתונות לשלום הפצועים. האנטישמיות הגואה אינה בעיה של העם היהודי בלבד, בוודאי לא של מדינת ישראל לבדה. עלינו לשלב זרועות מול הרשע הזה המרים ראשו שוב ושוב ומהווה סכנה של ממש ברחבי העולם כולו".

ח"כ לפיד שלח איחולי החלמה לפצועים וכתב כי "האנטישמיות לא תנצח אותנו, לא תפיל את רוחנו. גם בקהילה במונסי ידליקו היום נר אחרון של חנוכה ויתפללו לבשורות טובות".

ביום שישי הודיעה עיריית ניו יורק הודיעה על תגבור הנוכחות המשטרתית בשכונות עם אוכלוסייה יהודית-אורתודוקסית גדולה, זאת בעקבות הזינוק בתקריות האנטישמיות בעיר. ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מסר כי השוטרים יקיימו סיורים בתדירות גבוהה יותר בשכונות בורו פארק, וויליאמסברג וקראון הייטס.

תגיות:ניו יורק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה