חדשות יהדות

מזעזע: המזוזה בקבר שמואל הנביא הושחתה על ידי פורעים

שוטרים, שהוזעקו לקבר שמואל הנביא בעקבות דיווח על השחתת המזוזה בכניסה למבנה הציון, עצרו מספר תושבים באזור החשודים במעשה הונדליזם. רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', קבע היום מזוזה חדשה במקום

  • ב' טבת התש"פ
קבר שמואל הנביא (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)קבר שמואל הנביא (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)
אא

מנהל אתר קבר שמואל הנביא גילה אתמול (ראשון) בבוקר עקבות שריפה על משקוף מבואת הכניסה למבנה ציונו של שמואל הנביא זי"ע, הסמוך לירושלים, וכן שרידים של המזוזה שהושחתה.

עם גילוי האירוע, מיהר מנהל האתר להזעיק את המשטרה, שאנשיה איתרו את שאריות המזוזה השרופה בפח זבל סמוך. במקביל אותרו מספר חשודים, המתגוררים באזור.

בתגובה למעשה הונדליזם, אמר רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ': "יש למצות את הדין עם אותם פורעים, אשר ביקשו להשחית את האתר הקדוש לעם היהודי. בימים אלה, בהם אנו מציינים את נצחונו של העם היהודי מול יוונים שביקשו לקעקע את עיקרי הדת וסמליו, עלינו לא לשקוט אל מול מעשי עוולה, פגיעה בתשמישי קדושה, אלימות והשחתה של פורעים ומסיתים כנגד העם היהודי והמקומות הקדושים לו".

היום, "זאת חנוכה", נר שמיני של חנוכה, קבע הרב רבינוביץ' מזוזה חדשה בפתח המבנה, במעמד מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים, יוסף שוינגר, וקמ"ט דתות, שאול בטיש. בהתאם למסורת הנהוגה, המזוזה שהושחתה תיקבר.

במרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים מציינים, כי אלפים פקדו את קבר שמואל הנביא במהלך ימי החנוכה, ובמיוחד ביום השמיני של החג, בו התקיימה תפילה מיוחדת במקום קבורתו של שמואל הנביא.

תגיות:מזוזהקבר שמואל הנביא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה