חדשות בארץ

נתניהו: "מנסים לגרור את בג"ץ למגרש הפוליטי;" מאות בהפגנת הימין

בין הנואמים בהפגנה בתל אביב נגד מערכת המשפט נמנים שדרן הרדיו יורם שפטל והעיתונאי אלי ציפורי: "מחר ישבו שלושה שופטי בג"ץ כדי לדון בעתירה שכל כולה ניסיון לשבש את הדמוקרטיה ניסיון לקבוע לנו מי ינהיג אותנו". נתניהו: "מנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי. לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל ייפול לתוך המלכודת הזאת"

הפגנת הימין, הערב (צילום: פלאש 90)הפגנת הימין, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

בצל הדיון מחר (שלישי) בבג"ץ בנוגע לכשירותו החוקית של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה בעת שהוא מואשם בפלילים, הערב תקף נתניהו את מערכת המשפט וטען כי "בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר". לפי נתניהו, "יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי כדי שיכפיש ויסכל משפטית את המועמדות שלי לראשות הממשלה". הוא הוסיף: "אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל ייפול לתוך המלכודת הזאת".

בד בבד, בשעות אלה משתתפים כ-500 בני אדם בכיכר הבימה בתל אביב, במחאה על הדיון בבית המשפט בשאלת פסילתו של נתניהו מלקבל את המנדט להרכבת הממשלה הבאה. המפגינים נשאו שלטים עליהם נכתב כי הם "עוצרים את ההפיכה השלטונית – מצילים את הדמוקרטיה", וכן "שי ניצן לחקירה" ו"רק העם יחליט". ההפגנות ממומנות על ידי שורת ארגוני ימין, בין היתר בידי אם תרצו. הנואמים קראו לקיים מחר הפגנה בכיכר הסמוכה לבית המשפט העליון בירושלים במהלך הדיון.

בין הנואמים בהפגנה נמנים שדרן הרדיו יורם שפטל והעיתונאי אלי ציפורי. "מחר ישבו שלושה שופטי בג"ץ כדי לדון בעתירה שכל כולה ניסיון לשבש את הדמוקרטיה ניסיון לקבוע לנו מי ינהיג אותנו", הכריז ציפורי. שפטל טען כי "החסינות היא לב ליבה של הדמוקרטיה, כי העיקרון של החסינות הוא שלא נאפשר לעולם למשטרה ולפרקליטות לבצע פוטש פוליטי".

מוקדם יותר הערב הגיש נתניהו את בקשתו לחסינות מפני העמדה לדין, ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, זאת, שלושה ימים לתום המועד שהוקצב לו לבקשה זו. במכתב שהעביר לאדלשטיין כתב נתניהו כי בכוונתו לבקש מהכנסת חסינות בשלושת התיקים, בהם הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקביל, בכחול לבן הודיעו כי יכנסו דיון על הקמת ועדה שתבחן את בקשת נתניהו. "עקב כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיש בקשת חסינות מפני העמדה לדין באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, הודיע כעת ח"כ אבי ניסנקורן כי הוועדה המסדרת תכונס ביום רביעי לדיון בנושא הקמת ועדת הכנסת", נמסר בהודעת המפלגה.

קודם לכן, דקות ספורות לאחר שהודיע כי ימסור בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת במלון אוריינט בירושלים, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי ההצהרה תידחה למועד אחר. בכחול לבן התייחסו לדחיית ההצהרה, וכתבו בחשבון הטוויטר של המפלגה: "הוא לא יכול לנהל הצהרה, איך הוא ינהל מדינה?"

תגיות:בג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה