זוגיות ושלום בית

מבחן הניקיון במקווה

להלן חלק מהיתרונות באיכות החיים של האישה השומרת על הטהרה ועל המקווה - ניפוץ מיתוסים ודעות קדומות והמלצה של ד"ר ופרופסורים ברמה בינלאומית. על נקיות המקווה

אא

א. הצלה מסרטן, וכפי שפורסם ב''הארץ'' ביום 12.12.96 בשם פרופסורים מפורסמים בחו''ל , ''וכל הרופאים הגניקולוגים הגדולים והמפורסמים בארץ''. ובעצם לא צריך לקרוא דבר כזה ממחקרים בעיתון . כל אישה יכולה לגשת למחלקת גינקולוגיה בכל בית חולים בארץ, ולשאול דוגרי: אצל מי מצויות יותר הבעיות הרפואיות הקשורות לנשים (ולא רק סרטן הרחם)? התשובה תהיה סטנדרטית ושווה בכל מקום; אצל נשים שלא שומרות טהרה חד וחלק.

ובכן תוחלת החיים הגבוה ביותר מכל ערי ישראל נמצאת כמובן בבני ברק – הגברות מגיעות בממוצע לגיל 81 - משום שבבני – ברק יש יותר מקוואות ממה שיש בריכות שחיה. ב. כותב ד''ר בנט: הזהירות בדיני טהרת המשפחה והבדיקות התמידיות במשך ''שבעת הנקיים'' משמשות פעולה היגיינית גדולה לגלות בעוד מועד את סימני מחלות הנשים השונות שיש להן קשר עם זיבת דם והודות לזה אפשר לרפאן בראשית התפרצותן, ביניהם גם מחלות סרטן הרחם.
 
הבדיקות שהאישה מבצעת אותן בעצמה לפי דרישת ההלכה הצילו נשים רבות מסכנה חמורה. ג. איכות חים של שלום בית: במאמר מאלף של רופאת נשים בריטית שיצא לאור בבטאון רפואי אנגלי רב – יוקרתי, היא מספרת על עצמה שהתגרשה מבעלה בגלל שעד אחרי הגירושין היא לא למדה ולא הכירה את חוקי הטהרה של דת היהודית האוסרת לאישה נשואה לנגוע בבעלה אלא אחרי שספרה שבעה ימים נקיים וטבלה במקווה כשרה.
 
היא כותבת בהמשך: ''החוקים האלה שנכתבו בהר סיני לפני מעל שלושת אלפים שנה פשוט מדהימים מבחינה גינקולוגית, פסיכולוגית ומדעית. אין לתאר חיי נישואין מאושרים אלא לזוג הצעיר שהוגה בחוקים האלה לפני ואחרי הנישואין ומתנהג על פיהם במיוחד בעידן המודרני והמתירני של ימינו''. הצד הפסיכולוגי בנושא זה נבין עפ''י משל, לזוג צעיר שלמחרת הנישואין בקש הבעל מאישתו, היות והמאכל האהוב לו ביותר הוא גלידה, להגיש לו מעתה גלידה בכל הארוחות במקום אוכל.
 
תוך מספר ימים, לא רק שהוא החל לשנוא את אכילת הגלידה, אלא אפילו ראיית המאכל הזה מרחוק הביאה לו בחילה. למה השינוי הקיצוני כל – כך מאהבת הגלידה לבריחה ממנה? משום שכל תענוג גופני ברצף ללא שינוי וגיוון מביא לידי יחס של גועל ומיאוס.
 
כך גם לגבי זוגות שההרגל והתמידות המופרזת גורמים להם פרוד וגרושין, והילדים סובלים מסיבוכים נפשיים עמוקים. זו באמת טרגדיה לאומית ומכת מדינה. וה''חיסון'' נגד המחלה הנ''ל – שינון ויישום דיני הרחקה עד אחרי ''שבעת הימים הנקיים'' וטבילת האישה במקווה. והתוצאות : הבעל והאישה מרגישים עצמם כחתן וכלה חדשים כל חודש אחרי טבילתה, ויש להם ירח דבש תמידי לכל החיים. מאות אלפי יהודים ויהודיות שומרים את הצו העליון ''טהרת המשפחה'' , כלומר , הזוג מתאימים את אהבתם לפי המחזור הביולוגי של האישה.
 
הם ישנים במיטות נפרדות במשך ימי המחזור, ועוד 7 ימים נוספים שנקראים ''שבעה נקיים''. כאשר בסיום תקופת ההפרדה כ – 12 יום , טובלת האישה במקווה, ומתאחדים שוב בני הזוג בקדושה ובאהבה במשך 18 ימים הנותרים של החודש. אישה שלא טבלה במקווה כשרה, ואפילו התרחצה באמבטיה או מקלחת עדיין אסורה היא לבעלה באיסור שהוא חמור יותר מאכילת חזיר.
תגיות:מקווהטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה