חדשות בארץ

הנשיא ריבלין: "צריך להגן על נבחרי הציבור מהדחה בניגוד לרצון העם"

בדברים שנשא בוועידת כלכליסט, התייחס הנשיא ראובן ריבלין לדיון בבג"ץ בעתירה הדורשת לפסול את ראש הממשלה בנימין נתניהו מלהרכיב ממשלה: "הדמוקרטיה היא רצון העם, אבל העם צריך לרצות נכון"

ריבלין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ריבלין (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס הבוקר (שלישי) לדיון שנערך בבג''ץ בעתירה, הדורשת למנוע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה הבאה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת בשל כתב האישום שהוגש נגדו בעבירות שיש עמן קלון. ריבלין, שהשתתף ב"וועידת התחזיות" של כלכליסט, אמר: "אני חושב שצריך להגן על נבחרי הציבור מפני האפשרות להדיח אותם בניגוד לרצון העם​, ואולי גם כאשר אין סיבה מדוע להגיש נגדם כתב אישום, אבל הסמכות נמצאת בידי מערכת מסוימת, בהחלט צריך שיהיה פיקוח".

"יש כאלה שמשנים את דעתם, בהתאם לזהות ראש הממשלה והשייכות הפוליטית שלו. אני לא שיניתי את דעתי, אני עקבי מאוד", הוסיף הנשיא. "שמעתי מה קורה בבית המשפט העליון. יש לנו בהחלט בעיה בין חוק למוסר, בין ערכים לבין רצון העם. אלה דברים שצריך לדון בהם בכובד ראש. בסופו של דבר, הדמוקרטיה היא רצון העם, אבל העם צריך לרצות נכון".

ריבלין התייחס לאפשרות, לפיה יעניק חנינה לראש הממשלה: "יש הרבה שמועות, אני לא מתכוון לדון בדברים שאולי אצטרך לקבל בהם החלטה. פעמים רבות השמועות רצות הרבה לפני העובדות, כדי לבדוק האם ניתן לקבוע עובדות אחרי שהשמועות קנו להן שביתה".

בדיון היום בבג"ץ, הקשו הנשיאה אסתר חיות, המשנה חנן מלצר והשופט עוזי פוגלמן על עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, המייצגת את העותרים – 67 בכירים מתעשיית ההייטק, האקדמיה והביטחון. חיות תהתה מדוע יש לדון כעת בעניין, עוד בטרם התקיימו הבחירות: "אין הוראת חוק, שמונעת מנתניהו להתמודד. אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיו תוצאות הבחירות. לאחר מכן הכדור יעבור לנשיא המדינה, הוא יצטרך להפעיל את סמכותו ולהחליט על מי להטיל את משימת הרכבת הממשלה. אני לא בטוחה ששמעתי תשובה משכנעת מדוע לדון על כך כבר עכשיו ולא בצומת הבאה". שלושת השופטים הבהירו לנציגת העותרים, כי העתירה מבקשת ליצור תקדים בכך שבג"ץ יקבל החלטה לפני שהנשיא יפעיל את הסמכות המוקנית לו בחוק. "אתם בעצם מבקשים מאיתנו להקדים את שיקול הדעת של הנשיא", אמר מלצר. "האם יש לכם דוגמה בכל שנות המדינה להחלטה של בג"ץ לפני הפעלת הסמכות?". החלטת בג"ץ תינתן בימים הקרובים.

תגיות:ראובן ריבליןהדחהחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה