חדשות בארץ

משפחת גולדין נגד נתניהו: "תות וקרמבו עזתים שווים יותר מחייל צה"ל"

הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד, המוחזק בידי חמאס, מתחו ביקורת נוקבת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט, שיתכנסו שוב לדון בסוגיית ההסדרה עם חמאס: "הקבינט שאהב קרמבו ותות של חמאס"

שמחה גולדין (צילום: פלאש 90)שמחה גולדין (צילום: פלאש 90)
אא

שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי"ד המוחזק בידי חמאס, תקפו הבוקר (רביעי) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שרי הקבינט המדיני-ביטחוני, על רקע הדיונים לקראת הסדרה עם ארגון הטרור העזתי.

"הקבינט שאהב קרמבו ותות של חמאס", כתבו בני הזוג גולדין בטוויטר.  "היום יתקיים דיון נוסף בהסדרה, שממשיכה להפקיר את החיילים והאזרחים בידי חמאס. רק בשבוע האחרון אישרה ישראל לחמאס לשווק טונות תותים ומאות אלפי קרמבואים למדינות במפרץ ואירופה. תדע כל אם עבריה, שתות וקרמבו עזתים שווים יותר מחייל צה"ל או אזרח ישראלי".

כאמור, הקבינט יתקיים היום בצהריים לדיון נוסף בסוגיית ההסדרה מול עזה, בהמשך לדיון שנערך ביום ראשון. בעקבות ישיבת הקבינט הקודמת, תבעו לאה ושמחה גולדין מנתניהו לעמוד בהתחייבות שנתן להם שלא ללכת להסדרה עם חמאס מבלי שיינתן מענה להשבת השבויים והנעדרים: "בשביל שקט מזויף הקבינט מוכר את ערכי צה"ל וישראל", אמרו. לדבריהם, "ההסדרה כבר התחילה, וישראל לא גבתה שום דבר מחמאס תמורתה. בעזה יש השקעות של מיליארדים – שדרוג של תשתיות המים, החשמל והביוב ובנוסף מוקמים בתי חולים ומפעלים. ממשלת ישראל החליטה לתת פרסים ומתנות לחמאס בלי לדרוש תמורתם דבר".

בחמאס הכחישו שלשום בתוקף את הדיווחים על מגעים עם ישראל להשגת רגיעה בגזרת עזה. עם זאת, בשטח ניכר כי הצדדים נערכים ליישומה של ההסדרה המתגבשת. ביום חמישי האחרון הודיעה הוועדה המארגנת של צעדות השיבה בעזה על ביטול ההפגנות השבועיות על הגדר בשלושת החודשים הקרובים, ועל צמצומן – החל מה- 30 במרץ – להפגנות חודשיות. מנגד, בתקשורת הערבית והפלסטינית דווח בימים האחרונים על הקלות הומניטריות לתושבי עזה. בנוסף לייצוא תותים וקרמבו מהרצועה, ישראל תאפשר הכנסת צמיגים, פיברגלס וחומרים נוספים לעזה.

בחדשות 12 דווח בסוף השבוע האחרון, כי במסגרת המתווה – המתגבש בסיוע המתווך המצרי – ישראל תעניק הקלות הומניטריות נוספות לרצועה, שיכללו: הרחבה נוספת של מרחב הדיג; הגדלת מספר הסוחרים שנכנסים מהרצועה לשטח ישראל; קידום פרויקט הנחתו של צינור גז; והכנסה מוגברת של ציוד רפואי לבתי החולים ברצועה. כל זאת בתמורה להתחייבות מצד חמאס לפעול ביתר שאת להמשך ירי הרקטות לעבר שטח ישראל, ולצמצום הדרגתי של צעדות השיבה על גדר המערכת. עם זאת, על פי הדיווח של גל ברגר בכאן חדשות, ההסדרה המסתמנת לא תכלול הבנות כתובות עם לוחות זמנים קשיחים לביצוע, אלא תהווה חידוש של ההבנות שהושגו לאחר מבצע "צוק איתן" בקיץ 2014. בכיר בחמאס הבהיר, כי מבחינת ארגונו אין הבנות או הסכם כתוב על הסדרה, כך שההסכמה צפויה להיות שברירית.

תגיות:חמאסרצועת עזההדר גולדיןהסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה