חדשות כלכלה

הסכם בין משרדי האנרגיה והביטחון: מאות טורבינות רוח יוקמו בצפון

במסגרת ההסכם, עליו חתמו שני המשרדים יחד עם משרד האוצר ורשות החשמל, ימומן פיתוח טכנולוגי בעלות של 250 מיליון שקלים, שנועד לאפשר את הקמת הטורבינות מבלי לפגוע בפעילות המבצעית של חיל האוויר

(צילום: Hadas Parush/Flash90)(צילום: Hadas Parush/Flash90)
אא

משרדי האנרגיה, הביטחון, האוצר ורשות החשמל חתמו על הסכם מסגרת, שיאפשר הקמתן של מאות טורבינות רוח בצפון הארץ. המשרדים יממנו במשותף פיתוח טכנולוגי בעלות של כ- 250 מיליון שקלים, שיאפשר את הקמת הטורבינות, תוך שמירה על צורכי הביטחון.

על ההסכם חתמו אתמול מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (במיל') אודי אדם; מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי; יו"ר רשות החשמל, אסף אילת; וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר רשף. החתימה באה בהמשך להחלטת קבינט הדיור על מתן מימון לפיתוחו של פתרון טכנולוגי, שיאפשר פיתוח אנרגיות מתחדשות, ולהקמתן של חוות טורבינות רוח בצפון. הפתרון הטכנולוגי אמור למנוע פגיעה בפעילות המבצעית של חיל האוויר באזור.

ממשרד האנרגיה נמסר, כי ההסכם הינו "צעד הכרחי וחיוני" לקידום תחום אנרגיית הרוח בארץ: "ההסכם יאפשר לקדם מספר פרויקטים בצפון, הנמצאים בשלבי תכנון, ואת הוצאתם לפועל בשנים הקרובות".

מנכ''לי משרד הביטחון והאנרגיה חותמים על ההסכם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)מנכ''לי משרד הביטחון והאנרגיה חותמים על ההסכם (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

לדברי אלוף (במיל') אדם, "משרד הביטחון רואה חשיבות רבה בקידום פרויקטים של אנרגיה מתחדשת. מתוך ראייה מאפשרת, השקענו משאבים רבים בקידום ההסכם, ויחד עם צה"ל הסכמנו לקחת סיכונים מחושבים כדי לאפשר את מימושו". אדם הדגיש, כי המענה הטכנולוגי שגובש "יוצר את האיזון הנכון בין צורכי הביטחון לצורכי משק האנרגיה והגנת הסביבה".

חתימת הסכם המסגרת תאפשר לקדם את פיתוחה של אנרגיית הרוח, שהתעכב במשך שנים בשל התנגדותה של מערכת הביטחון, וכן בשל עתירות שהגישו ארגונים ירוקים. אדירי, ציין כי "משרד האנרגיה פועל בכל האמצעים על מנת לקדם את האנרגיות המתחדשות בישראל. קידום אנרגיות מתחדשות דורש התמודדות עם אתגרים רבים, וביניהם ביטחוניים, כלכליים ותכנוניים. ההסכם שנחתם מסיר מהשולחן את אחד הקשיים המרכזיים שעמדו בפני ענף זה. ההסכם מהווה ציון דרך משמעותי בדרך להשגת היעדים שקבע שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, לקראת 2030. אנרגיית הרוח תצטרף לאנרגיית השמש ולגז הטבעי, ליצירת משק חשמל המבוסס אנרגיה ישראלית ונקייה".

תגיות:משרד הביטחוןמשרד האנרגיהטורבינות רוחאנרגיה מתחדשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה