חדשות בארץ

"יכולות חדשות להשמדת האויב": צה"ל חושף יחידה מיוחדת חדשה

היום נוידו לראשונה צוותים ראשונים מהסיירות השונות של חטיבות הצבא, לצד טייסי חיל האוויר, ליחידה החדשה. משימותיה של היחידה יהיו בין השאר בלקיחת חלק בפעולות הצבא בתמרונים קרקעיים ובחזית, כמו גם משימות בעומק שטח האויב, לרבות פגיעה בנכסיו האסטרטגיים. צה"ל: "להקמת ופעילות היחידה הרב ממדית תהיה השלכה על מבנה וארגון יחידות אחרות בצה"ל, ולקחים ממנה יועברו ליחידות נוספות"

לוחמי דובדבן בחטיבה המרחבית בנימין(צילום: דובר צה"ל)לוחמי דובדבן בחטיבה המרחבית בנימין(צילום: דובר צה"ל)
אא

בצה"ל חשפו הערב (רביעי) את היחידה החדשה של הכוחות המיוחדים בצבא, שתצויד, כך לפי הודעת הצבא, ב"כלי טיס מאוישים מרחוק", ו,כיל באופן חסר-תקדים תשלובת של לוחמים מכלל היחידות בצה"ל – גולני, צנחנים, יחידות עוקץ, פלס"ר, שריון ויהל"ם של ההנדסה הקרבית. היחידה הוקמה במסגרת הרפורמות שמקדם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, שנכנס לפני שנה בדיוק לתפקידו, הפועל להתאמת שדה הקרב לעידן המודרני, ויש בצעד זה משום הנדבך הראשון בהקמתן של יחידות קרב רב-ממדיות. ליחידה טרם נבחר שם, והיא צפויה להפוך למבצעית כבר במהלך השנה החדשה.

בראש מנהלת ההקמה עמד אלוף-משנה מחיל האוויר, ועל היחידה יפקד סגן-אלוף ע', שפיקד בעבר על יחידת דובדבן. הרמטכ"ל החליט להכפיף אותה תחת אוגדת הצנחנים המובחרת – אוגדה 98, שתהיה אחראית עליה, בין היתר בשל תפקידיה המיוחדים בשדה הקרב. בשל כך, היא תהיה כפופה במישרין למפקד האוגדה, תא"ל ירון פינקלמן.

 סא"ל ע' (צילום: דובר צה"ל) סא"ל ע' (צילום: דובר צה"ל)

היום נוידו לראשונה צוותים ראשונים מהסיירות השונות של חטיבות הצבא, לצד טייסי חיל האוויר, ליחידה החדשה. משימותיה של היחידה יהיו בין השאר בלקיחת חלק בפעולות הצבא בתמרונים קרקעיים ובחזית, כמו גם משימות בעומק שטח האויב, לרבות פגיעה בנכסיו האסטרטגיים.

ליחידה יינתנו שורה של טכנולוגיות לחימה מסווגות שחלקן פותחו עבורה, נוסף לכלי טיס לא מאוישים למגוון משימות כמו סימון מטרות וכדומה.

כטב"םכטב"ם

עם זאת, בצה"ל טרם הוחלט האם לוחמיה יוזנקו אליה ישירות מהבקו"ם או מהיחידות הקיימות. הערכות הן כי לפחות בשנתה הראשונה תתופעל היחידה כגדוד, ויועברו אליה חיילים מיחידות מובחרות.

בצה"ל טענו כי הם הצבא הראשון בעולם שמרכיב יחידה במודל רב-ממדי. "להקמת ופעילות היחידה הרב ממדית תהיה השלכה על מבנה וארגון יחידות אחרות בצה"ל, ולקחים ממנה יועברו ליחידות נוספות", נמסר בהודעת הצבא. "היחידה תפעל עם יכולות חדשות, גם בספקטרום, לאיתור, חשיפה, תקיפה והשמדה של האויב. היא תהווה קטר מטכ"לי לפיתוח תפיסות ידע, תוך מקסום היכולות המטכ"ליות והרב-זרועיות. יהיו ביחידה הזו אמצעים שקיימים כיום רק בדרג האוגדה".

תגיות:צה"לאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה