חדשות בארץ

ליברמן: "נצביע פה אחד נגד החסינות", גנץ: "יום עצוב"

לאחר הצהרת ראש הממשלה כי יבקש את חסינות הכנסת, חברי הכנסת ממהרים להגיב

  • ד' טבת התש"פ
גנץ וליברמן גנץ וליברמן
אא

ח"כ בני גנץ, יו"ר כחול לבן, מיהר להגיב לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע כי יבקש חסינות. "אזרחי ישראל, אלה הדברים אשר תעשו - דברו אמת איש את רעהו, אמת ומשפט שלום עשו בשעריכם. זה יום עצוב גם לי. לחמתי 33 שנים עבור המדינה הזאת נכנסתי לפוליטיקה כדי לשנות את הדרך ואני רואה אותה מונהגת על ידי אדם שמוכן להוביל אותה לשוליים".

"כל אדם שווה בפני החוק. מעולם לא תיארתי לעצמי שנגיע ליום שבו ראש ממשלת ישראל ימנע מלהתייצב בפני החוק ומערכת המשפט. שלא יהיה אכפת לו ממדינת ישראל אלא רק מגורלו האישי. היום ברור על מה אנחנו נאבקים".

ח"כ משה (בוגי) יעלון: "חברי הכנסת שביקשו חסינות: סעיד נאפע – על מגע עם סוכן זר; באסל ע׳טאס – על הברחת טלפונים למחבלים בכלא; והיום, נגיע לשפל חדש: בנימין נתניהו יבקש חסינות – על שוחד, מרמה והפרת אמונים. תהיתי היום, כמה שעות השקיע נתניהו בימים האחרונים בשאלת החסינות, במקום לעסוק באתגרי המדינה. עוד לא נשמע כדבר הזה בארצנו. כולנו משלמים מחיר כבד על הסתבכויותיו הפליליות של נתניהו. ב-2.3 צריך לעשות לזה סוף".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי מפלגתו תתנגד להעניק חסינות לנתניהו. "כל מה שעניין ומעניין את נתניהו זאת החסינות", אמר נתניהו. מדינת ישראל הפכה לבת ערובה של הבעיה האישית-פרטית של נתניהו. ישראל ביתנו לא נהיה חלק מקואליציית החסינות. כולנו, פה אחד, נצביע נגד חסינות לנתניהו".

מפלגת העבודה מגיבה הערב (רביעי) לבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו. "הכנסת היא לא עיר מקלט לחשודים בשוחד. נפעל להקמת ועדת כנסת כדי למנוע מתכנית ההמלטות של נתניהו לצאת לפועל. נתניהו התחייב בשידור שלא להתחבא מאחורי חסינות, אך מילותיו כבר מזמן ריקות מתוכן, ממש כמו הבטחותיו האחרות: לדאוג לקשישים, להציל את מעמד הביניים הקורס, לדאוג לילדי עוטף עזה. הם, והחברה הישראלית כולה זקוקים לחסינות מפני מדיניות נתניהו", לשון תגובת המפלגה.

יו"ר הוועדה המסדרת ויו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן הגיב להצהרת נתניהו בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו הפך הערב לאויב הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא ליו״ר הכנסת לכבד את מעמדו הממלכתי ולאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. עלינו להקים את ועדת הכנסת כדי לדון באופן מיידי בבקשת החסינות. כנסת ישראל היא לא עיר מקלט".

מפלגת עוצמה יהודית מגיבה לבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו. "ראש הממשלה צודק בבקשה שלו לחסינות, אבל לטעמנו זה לא מספיק. כאשר הפרקליטות עושה הכל על מנת להפיל ראש ממשלה מכהן, החסינות הקיימת לא מספיקה וחייבים לחוקק את החוק הצרפתי שמונע לחקור ראש ממשלה אלא בעבירות חמורות", נמסר מטעם המפלגה.

סיעת המחנה הדמוקרטי החלה בהחתמת ח"כים לצורך קיום דיון בנושא בנוכחות ראש הממשלה. יו"ר המחנה הדמוקרטי ניצן הורוביץ מסר: "חברי הכנסת, שרי הליכוד, יו"ר הכנסת ו'השותפים הטבעיים' שבעבור כיסא מוכרים את המדינה, יזכרו כמי שנתנו ידם להשחתת שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית. המחנה הדמוקרטי יאבק בכל דרך על מנת לאפשר את העמדתו של הנאשם נתניהו לדין".

מנגד, יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר מיהר לצאת להגנת ראש הממשלה: "‏ההחלטה שראש הממשלה קיבל, הנכונה ביותר. מערכת הבחירות הופכת להיות מאוד פשוטה: אתם רוצים את נתניהו בהנהגת המדינה? פשוט צאו והצביעו לליכוד ולימין. אם יש צדק, בע״ה ננצח בבחירות והציבור יעניק לרה״מ את הזכות להמשיך ולשרת אותו בשנים הבאות. רק אתם תקבעו מי ינהיג את מדינת ישראל ולא אף אחד אחר".

גם השרה מירי הגיבה בחיוב לבקשת החסינות של נתניהו. "כשהאכיפה הבררנית בולטת, כשהרדיפה הפקידותית צועקת - החסינות מתבקשת. נתניהו הוביל את המדינה לעשור הטוב בתולדותיה, אני בטוחה שהעם יבחר בליכוד בראשות נתניהו, ויתעלם ממפריחי הסיסמאות", אמרה. 

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) ציין כי ראוי להגן על ראש הממשלה מפני השמאל, התקשורת והפרקליטות. לדבריו, "חסינות איננה בריחה מן הדין. חסינות נועדה לשמור על האינטרס של הציבור מפני רדיפת נבחריו והינה לתקופת הכהונה בלבד. ברור לכולם שמתנהל כאן מסע ציד כלפי ראש הממשלה במטרה להפיל את שלטון הימין דרכו. אפילו בג"ץ לא התאפק וכינס דיון אנטי דמוקרטי בשאלה האם להקשיב לקול העם שרוצה את נתניהו או לא".

"בעת הזו, ראוי לדחות את הקץ ולא לאפשר הפיכה משפטית. ראוי להעניק חסינות לציבור ולהגן על נתניהו מפני השמאל, התקשורת והפרקליטות", הוסיף קרעי.

תגיות:נתניהוחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה