חדשות בארץ

נתניהו ביקש חסינות. האם יקבל אותה לפני הבחירות?

בכחול לבן פועלים להקמת ועדה בכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה, עוד לפני הבחירות. ביום ראשון יקיימו ניסנקורן, אדלשטיין, ויועמ"ש הכנסת דיון בנושא

  • ד' טבת התש"פ
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגת ישראל ביתנו הודיע כי תתמוך בהקמת ועדה בכנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר הסיעה של המפלגה בכנסת, ח"כ עודד פורר אמר הערב כי "‏כבר לפני שבוע ביקשתי להקים את וועדות הכנסת כדי לפקח על עבודת הממשלה שאין לה אמון ציבורי כבר שנה, ורבים משריה כלל לא זכו לאמון הכנסת".

פורר התייחס לדיווח לפיו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מעכב את כינוס הוועדה המסדרת בכנסת שנועדה לדון באפשרות של הקמת ועדת כנסת שתדון בחסינות ואמר: "אני מצפה מיו"ר הכנסת שלא ימנע את הדיון על הקמת הוועדות". פורר הוסיף כי "כעת, משהוגשה בקשת החסינות, יש לאפשר את הקמת הוועדות כולן – כולל וועדת הכנסת".

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן קרא הערב לאדלשטיין לאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. ניסנקורן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו הפך הערב לאויב הדמוקרטיה הישראלית. אני קורא ליו"ר הכנסת לכבד את מעמדו הממלכתי ולאפשר את כינוסה של הוועדה המסדרת. עלינו להקים את ועדת הכנסת כדי לדון באופן מיידי בבקשת החסינות. כנסת ישראל היא לא עיר מקלט!".

בכחול לבן הודיעו כי ניסנקורן ייפגש ביום ראשון עם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, ועם יועמ"ש הכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לדון עמם על הקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות.

בנוסף, גורמים בכחול לבן ממשיכים לפעול בכל הכוח על מנת שתוקם וועדת כנסת לפני הבחירות, זאת בכדי לזרז את הדיון בנושא ולהסיר את חסינותו של ראש הממשלה. יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן מ'כחול לבן' הודיע על ישיבה בנושא הקמת וועדת כנסת, אך נאלץ לבטל אותה מפני שבהתאם להחלטת הוועדה המסדרת על עבודת הוועדות בפגרה, כל ישיבה של הוועדה המסדרת מחייבת אישור מראש של יושב ראש הכנסת.

על פי הדיווח ב'וואלה' מוקדם יותר הערב, יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ אבי ניסנקורן, לאדלשטיין בבקשה שיאשר את כינוס הוועדה, זאת כפי שמתבקש בנהלי הכנסת, אך האחרון הגיב כי הוא שוהה בחו"ל עד סוף השבוע.

מלשכת יו"ר הכנסת נמסר בתגובה כי "בהתאם להחלטת הוועדה המסדרת בדבר מועדי הבחירות לכנסת ה-23 ופעילות הכנסת בפגרה מיום 15.12.19, 'הוועדה המסדרת וועדת הכנסת רשאיות לקיים ישיבות בעניינים שבסמכותן, באישור יושב ראש הכנסת לאחר שקיבל חוות דעת מהיועץ המשפטי לכנסת'. נוכח בקשת יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן, לכינוס הוועדה המסדרת, הודיע לו יו"ר הכנסת כי כבר בתחילת השבוע ייפגש עם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, כדי לקבל את חוות דעתו. לאחר מכן יגבש יו"ר הכנסת את עמדתו באשר לכינוס הוועדה המסדרת".

מפלגת 'כחול לבן' זעמה על הודעתה של לשכת יו"ר הכנסת. "תשובתו של אדלשטיין היא ניסיון מביש למנוע מהכנסת לדון בבקשת החסינות של נתניהו. לא האמנו שיו״ר הכנסת ינצל את מעמדו הממלכתי כדי להפוך את כנסת ישראל לעיר מקלט", לשון הודעת המפלגה.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) פנה ליו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בבקשה למנוע הקמת וועדת הכנסת לדיון בחסינות נתניהו, כדרישת כחול לבן, כאשר כל הוועדות משותקות.

במכתב ששלח ח"כ אייכלר ליו"ר הכנסת הזכיר כי "במהלך פגרת הבחירות לכנסת ה-21 פניתי אליך בבקשה להקים את הוועדה לפניות הציבור ואת וועדת העבודה והרווחה והבריאות, זאת בשל העומס הבירוקרטי המעיק על האזרחים, והמצב הקשה של בתי החולים בארץ. פניות הציבור וסבלותיו ממשיכים לזרום ואין להם מענה בכנסת. השבת לי כי נהלי הכנסת אינם מאפשרים הקמת וועדות בימי פגרה, וכי אם נקים וועדה אחת נצטרך להקים את כל הוועדות בכנסת בזמן הפגרה".

"אני מקבל את דבריך שאסור להפר את פגרת הכנסת, אך חשוב להחיל את אותו הדין בקל וחומר גם על הבקשה של גורמים פוליטיים שונים להקמת וועדת הכנסת", המשיך אייכלר. "אין לאפשר הקמת וועדות בתקופת בחירות, מתוך הבנה שהללו יהפכו לבימה פוליטית במקום סיוע אמתי לציבור. אם לא מקימים וועדות חברתיות חיוניות כמו הוועדה לפניות ציבור וועדת הרווחה, על אחת כמה שאין להקים וועדה פוליטית. כל עניין 'פגרת הבחירות' נועד למנוע הפיכת במת הכנסת לכיכר העיר לתעמולה המונית זה בדיוק מה שיקרה אם ועדת הכנסת תדון בחסינות נתניהו".

ב'חדשות 13' דווח הערב כי אייל ינון, יועמ"ש הכנסת, צפוי לתת שתי חוות דעת בעניין חסינות ראש הממשלה נתניהו מפני העמדה לדין. הראשונה היא אם ניתן להקים ועדת כנסת במצב הנוכחי, והשנייה – אם ראוי שהיא תקיים דיון בחסינות עוד לפני הבחירות. על פי דיווחיהם של גורמים ששוחחו עמו, נראה כי הוא ידחה את הדיון עד אחרי הבחירות.

תגיות:נתניהוחסינות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה