חדשות בארץ

נתניהו הודיע: מתפטר מכל תפקידיי כשר

בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפטרותו מתפקידיו כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות. ש"ס צפויה לקבל את אחד התיקים שהתפנו, ועל שני התיקים הנותרים מתחרים ציפי חוטובלי, ניר ברקת ודוד ביטן

נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)נתניהו בישיבת הממשלה, תמונת ארכיון (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש (רביעי) לממשלה על התפטרותו מכל תפקידיו כשר, ועל כוונתו למנות שרים למשרדים בהם החזיק.

נתניהו כיהן עד כה כשר הרווחה, החקלאות והתפוצות. התפטרותו באה בעקבות הגשת כתב האישום נגדו, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר כי אינו יכול להמשיך בכהונתו כשר. בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, הודיע נתניהו בחודש שעבר כי בכוונתו להתפטר מתפקידיו כשר עד ה- 1 בינואר 2020.

נתניהו יודיע בימים הקרובים על המינויים לתפקידים שהתפנו. כזכור, בתחילת השבוע הוא מינה את יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, לשר הבריאות. אחד התיקים צפוי להימסר לש"ס, ושני התיקים הנוספים יישארו בידי הליכוד. חברי הכנסת ששמם מוזכר כמועמדים הם סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, דוד ביטן וניר ברקת. חוטובלי מעוניינת לקבל לידיה את תיק התפוצות, וברקת רוצה להתמנות לשר החקלאות. מבחינתו של ביטן, המכשול למינוי נעוץ בהמלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, ובאפשרות שמנדלבליט אכן יחליט על העמדתו לדין.

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, שוחח בימים האחרונים עם נתניהו על משרד ממשלתי נוסף שתקבל המפלגה. מש"ס נמסר, כי "הסיכום על המשרד הנוסף וזהות השר יפורסם בימים הקרובים, ויובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב".

תגיות:ניר ברקתציפי חוטובליש"סדוד ביטןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה