חדשות בעולם

תצלומי הלוויין חשפו: נזק כבד למטרות התקיפה האמריקניות בעיראק

מהתצלומים מהאזורים שהופצצו עולה כי התקיפות התרחשו כ-15 קילומטרים מדרום לבסיס הצבאי האיראני "אימאם עלי", ותוצאותיו נראו גם במעבר הגבול הסורי-עיראק אבו אל-כמאל. מטרות התקיפה, בין היתר מבנים ומחסני אמל"ח, הושמדו כליל, ואילו חלקם שרדו את המתקפה

נזקי התקיפה האמריקנית בעיראק (צילום: ISI)נזקי התקיפה האמריקנית בעיראק (צילום: ISI)
אא

תצלומי לוויין שפורסמו הערב (חמישי) חושפים את ממדי הנזק כתוצאה מהתקיפה האמריקנית בעיראק, נגד בסיסי מיליציה הנתמכת על ידי איראן, שבהן נהרגו לפחות 25 בני אדם, ו-55 נפצעו. מהתצלומים, שחשפה חברת הלוויין הישראלית ISI, מהאזורים שהופצצו, עולה כי התקיפות התרחשו כ-15 קילומטרים מדרום לבסיס הצבאי האיראני "אימאם עלי", ותוצאותיו נראו גם במעבר הגבול הסורי-עיראק אבו אל-כמאל. מטרות התקיפה, בין היתר מבנים ומחסני אמל"ח, הושמדו כליל, ואילו חלקם שרדו את המתקפה.

ביום ראשון תקף צבא ארצות הברית מטרות של המיליציה "כתאיב חיזבאללה" בעיראק ובסוריה, זאת, בתגובה להרג של אזרח אמריקני, עובד קבלן, בשל מתקפת טילים על בסיס בעיראק סמוך לעיר כירכוכ בשבוע שעבר. בוושינגטון האשימו את המיליציה הפרו-איראנית בתקרית, במהלכה נורו יותר מ-30 רקטות, שהובילה בנוסף לפציעתם של ארבעה חיילים אמריקאים ושני חברים בכוחות הביטחון של עיראק. 

בעקבות המתקפות פרצו השבוע מפגינים ולוחמי מיליציה שיעית לתוך מתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד. אחרי שהפילו את השער המרכזי, ירו לעברם כוחות הביטחון העיראקיים גז מדמיע. על פי הדיווחים, גם הכוחות האמריקניים ירו גז מדמיע לעבר המפגינים בניסיון להרחיקם, אולם ללא הועיל. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי מאבטחים בשגרירות השליכו רימוני הלם לעבר הפורצים. במקביל, בשל החשש לביטחונם, גורמים במשרד החוץ העיראקי אמרו כי השגריר האמריקני מתיו טואלר וצוותו פונו מהמתחם.

אתמול הודיע הפנטגון על שליחתם של 750 חיילים לעיראק בעקבות המתקפה על השגרירות. מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מארק אספר, אמר כי זוהי "תגובה הולמת וזהירה לעלייה ברמת האיום הנשקפת לאנשי ארה"ב ולמתקניה". הוא הוסיף כי חיילים נוספים מתכוננים לצאת לעיראק בימים הקרובים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האשים את טהראן בהפגנות על שגרירות ארצו בבגדאד. "איראן תישא במלוא האחריות לאובדן חיים או לכל נזק שייגרם למתקנים שלנו. הם ישלמו מחיר גדול! זו לא אזהרה, זה איום", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הבהיר טראמפ כי אינו מעוניין במלחמה עם איראן, וכי הוא אינו צופה התפתחות כזו.

מוקדם יותר השבוע גינו במשמרות המהפכה האיראניות את המתקפה האמריקנית, וקראו לנקמה בארה"ב. "זכותה של עירק לנקום באמריקנים על התקיפות", נמסר מטעם הכוחות הצבאיים באיראן כפי שצוטט בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". קודם לכן נפגש שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, ובהודעתו בחשבון הטוויטר שלו ניתנה התייחסות מרומזת לתקיפות של ארה"ב. "בניגוד לאחרים שמחרחרים מלחמה 'למטרות הגנה' במרחק של אלפי קילומטרים מחופיהם, איראן ורוסיה שיתפו פעולה למען השלום בסוריה". לפי זריף, שתי המדינות "מציגות כעת יוזמות חשובות לשלום במפרץ הפרסי".

במחלקת המדינה האמריקנית מסרו כי מזכיר המדינה מייק פומפאו שוחח בטלפון עם המנהיגים העיראקיים, שהבטיחו לו להגביר את השמירה על הנציגים בשגרירות ועל הרכוש שנמצא במקום. לפי המשרד, פומפאו שוחח בנפרד עם ראש הממשלה העיראקי, ועם הנשיא ברהאם סאליח.

תגיות:ארצות הבריתעיראקאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה