חדשות בארץ

נתניהו בתגובה לחיסול סולימאני: "טראמפ ראוי לכל הערכה"

בטרם המריא מיוון, בדרכו חזרה לישראל, העניק ראש הממשלה גיבוי מלא לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני: "אנחנו עומדים לחלוטין לצדה של ארצות הברית". משרד החוץ הרוסי גינה את המתקפה האמריקנית בבגדאד: "פעולות כאלו מובילות להסלמת המתחים באזור"

נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בצהריים (שישי) על חיסולו הלילה של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, במתקפה אמריקנית בנמל התעופה של בגדאד. נתניהו, שהחליט לקצר את ביקורו המדיני ביוון, העניק הצהרה קצרה לכתבים בנמל התעופה באתונה, בטרם המריא בחזרה לישראל: "כפי שלישראל יש את הזכות להגנה עצמית, לארצות הברית יש אותה הזכות. סולימאני אחראי למותם של אזרחים אמריקנים וחפים מפשע רבים אחרים. הוא עמד לארגן פעולות התקפיות נוספות". נתניהו הוסיף, כי "הנשיא טראמפ ראוי לכל הערכה על שפעל בנחישות, בעוצמה ובמהירות. אנחנו עומדים לחלוטין לצדה של ארצות הברית במאבק הצודק לביטחון, לשלום ולהגנה עצמית".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טרם הגיב בקולו על חיסולו של סולימאני, והסתפק בהעלאת תמונה של הדגל האמריקני לרשת. מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, כתב בטוויטר כי שוחח עם בכיר סיני, ואמר לו כי החלטתו של טראמפ להורות על החיסול הייתה "תגובה לאיומים מיידיים על חייהם של אמריקנים. הבהרתי כי איננו מעוניינים בהסלמה". בתוך כך, שגרירות ארצות הברית בעיראק הורתה לכל האזרחים האמריקניים השוהים במדינה לעזוב אותה במהירות.

רוסיה גינתה את הפעולה האמריקנית בבגדאד, וטענה כי היא טומנת בחובה "השלכות חמורות לשלום וליציבות באזור". בהצהרה של משרד החוץ הרוסי נאמר, כי "פעולות כאלו אינן תורמות למציאת פתרון לבעיות המורכבות שהצטברו במזרח התיכון. ההיפך, הן מובילות לסבב חדש של הסלמת המתחים באזור".

מזכיר ההגנה של ארצות הברית, מרק אספר, אישר הלילה כי סולימאני חוסל בהוראתו של טראמפ. לדבריו, הצבא האמריקני נקט ב"פעולה הגנתית החלטית" שנועדה להגן על אנשיו בחו"ל: "הגנרל סולימאני עסק באופן פעיל בתכנון מתקפות נגד דיפלומטים ואנשי שירות אמריקנים בעיראק ובאזור כולו. סולימאני וכוח קודס היו אחראים למותם של מאות אמריקנים ואנשי שירות בקואליציה הבין-לאומית ולפציעתם של אלפים נוספים. בחודשים האחרונים הוא ניצח על מתקפות נגד בסיסים של הקואליציה בעיראק, והוא גם אישר את המתקפות על שגרירות ארצות הברית בבגדאד השבוע". אספר הוסיף, כי המתקפה נועדה להרתיע את איראן מייזום מתקפות נוספות בעתיד: "ארצות הברית תמשיך לנקוט בכל הצעדים הנחוצים כדי להגן על אנשינו".

תגיות:איראןדונלד טראמפקאסם סולימאניכוח קודס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה