חדשות בארץ

בית המשפט הצבאי הרשיע את המחבל שרצח את ארי פולד הי"ד

המחבל, שרצח את ארי פולד הי"ד בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון, הורשע על ידי בית המשפט הצבאי במחנה עופר בגרימת מוות בכוונה. אלמנתו של פולד: "היום אנחנו רואים מעט צדק למענו"

פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)פולד הי"ד (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע הבוקר (שני) את המחבל, שביצע בספטמבר 2018 את פיגוע הדקירה בצומת גוש עציון, בו נרצח ארי פולד הי"ד. המחבל, ח'ליל ג'בארין מהכפר יטא שליד חברון, הורשע בגרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת רצח בדין הצבאי הנוהג ביהודה ושומרון – ובשלוש עבירות של ניסיון גרימת מוות בכוונה.

כזכור, המחבל התנפל על פולד, תושב אפרת בן 45 ואב לארבעה, בכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש, ודקר אותו בגבו ובצווארו בסכין. פולד, חבר כיתת הכוננות ביישובו, הסתובב אל המחבל, הדף אותו ונאבק בו עד שזה נמלט. מצלמות האבטחה בזירה תיעדו כיצד פולד – למרות פציעתו הקשה – רדף אחרי המחבל בשארית כוחותיו וירה לעברו מנשקו האישי בטרם התמוטט ונפל. הוא הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים, ולאחר מאמצי החייאה ארוכים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. חודשיים לאחר הירצחו, קיבלו בני משפחתו של פולד בשמו את עיטור המופת האזרחי של משטרת ישראל.

בתגובה להחלטת בית המשפט, אמרה אלמנתו של פולד, מרים: "כמעט 16 חודשים עברו מאז אותו יום נורא, שארי נלקח מאיתנו באכזריות. ארי, שכל כך אהב את עמו ואת ארצו, נלחם והגן עליהם עד שיצאה נשימתו האחרונה, והיום אנחנו רואים מעט צדק למענו. עד שנלמד להגן על עמנו, על עצמנו ועל ילדינו – לא נהיה לגמרי חופשיים בארצנו".

סגן-אלוף (מיל'), עורך הדין מוריס הירש, המייצג את משפחת פולד, הצהיר כי "הרצח של ארי היה תוצאה ישירה של ההסתה הפרועה במערכת החינוך של הרשות הפלסטינית והמשכורות החודשיות שהיא משלמת למחבלים. אנו מצפים מבית המשפט להטיל על הרוצח מאסר עולם, כך שהוא לא ישתחרר מהכלא עד שימות".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, בירך על הרשעתו של המחבל, והוסיף: "חשוב לומר בפה מלא. דינם של הרוצחים בני עוולה הוא להירקב בקבר, ולא לשבת על חשבוננו בכלא עד עסקת השבויים הבאה. תנחומינו למשפחת פולד. ארי היה היקר באדם, נמשיך לחבק אותם, ונתפלל רק לבשורות טובות".

שר החינוך, הרב רפי פרץ, אמר: "מחבל שרצח יהודי דינו מוות, חד וחלק. הרשעת רוצחו של ארי פולד הי"ד היא צעד נכון בכיוון, אבל אם הכוונה היא שהוא יעשה תואר ראשון ופינוקים בכלא – אזי עלינו לעשות חשבון פנימי רציני עם עצמנו איך הגענו למצב הזה. מחבלים הם בני מוות, ואם לא – אז שיינמקו בכלא".

תגיות:גוש עציוןטרורארי פולד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה