הדף היומי

רגע לפני המוות, זעקתי: "אבל הבטחתי למהר"ם שפירא לגמור ש"ס", ואז...

"יחד עם עוד ארבעה נערים יהודיים הושלכתי לבור, כשהנאצים מכוונים את רוביהם לעברנו. חשתי כי אלו הרגעים האחרונים של חיי, וזעקתי: 'אבל הבטחתי לרבי מאיר שפירא שאסיים ש"ס'"...

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב שמעון אליקון תושב מקסיקו, סיפר לרב אברהם יצחק מישקובסקי על אירוע נדיר אותו חווה בעת שהשתתף פעם בסיום הש"ס בארצות הברית. את הדברים סיפר הרב חזקיהו מישקובסקי:

בזמן סיום הש"ס ישב הרב אליקון על יד יהודי מבוגר כבן 90. בעת אמירת ההדרן, כאשר השמחה בקעה רקיעים, והמשתתפים פיזזו ורקדו בכל עוז בשמחת התורה, אמר הקשיש: "בשמחה זו – אני מספר אחד. בא ואספר לך את סיפור חיי".

"נולדתי בלובלין וגדלתי על ברכי רב העיר הגאון רבי מאיר שפירא זצ"ל", פתח היהודי בדבריו. "כאשר הייתי ילד, בשמחת תורה נשא אותי המהר"ם על כפיו ואמר לי: 'אתה תגמור את הש"ס…'.

"לימים פרצה מלחמת העולם השניה, ועברתי שבעה מדורי גיהנום. באחד המדורים, השליכו אותי הנאצים יחד עם עוד ארבעה נערים לבור עמוק כדי להרגנו. חשתי שאלו רגעיי האחרונים, זעקתי: 'הלוא המהר"ם שפירא אמר לי שאני יגמור את הש"ס… אני חייב להישאר בחיים כדי לגמור את הש"ס...'.

"הנאצים ירו בנו. שלושת הנערים שלידי נהרגו במקום. ה' ייקום דמם. אני נשארתי בחיים.

"המלחמה נמשכה, ובס"ד הסתיימה. עברתי לגור בארצות הברית. המציאות החדשה וגשמיותה של אמריקה השכיחו ממני אט אט את עברי. נישאתי אמנם לאשה יהודיה, אך חייתי כאמריקאי חילוני לכל דבר. נולדו לי ילדים, והם הלכו בדרכי ומוצאם היהודי כלל לא בא לידי ביטוי.

"ואז חל המפנה הגדול בחיי. באחד הלילות נגלה אלי בחלומי המהר"ם שפירא מלובלין, ואמר לי: 'אתה הרי חי בזכותי. טענת שאמרתי לך לגמור את הש"ס. על מנת כן ניתנו לך חייך במתנה. חזור לחיות כיהודי כשר, החל ללמוד את הש"ס ותסיימו'".

"החלום לא נתן לי מנוח", מחה הקשיש דמעה. "נזכרתי בעברי המפואר, בעיירתי ובמשפחתי. בנס הגדול כשניצלתי מן הבור ובהבטחתי לסיים את הש"ס… החלטתי לשנות את אורח חיי, ולמלא את תפקידי בעולם. בחסדי שמים בני משפחתי ראו את האור ושבו איתי, אמנם לאט אבל בטוח, לחיק היהדות.

"התחלתי מיד ללמוד את הש"ס כהבטחתי לרבי מאיר שפירא, והנה אני זוכה כעת לסיים את הש"ס… עתה מבין אתה מדוע אני מספר אחת בשמחה הזו?!"

רוצים ללמוד את הדף היומי, ולא יודעים מאיפה להתחיל ועם מי ללמוד? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות, 073-2221230

צפו במראות המרהיבים מתוך חגיגת הענק, שאורגנה על ידי אגודת ישראל באמריקה:

באדיבות אתר 'דרשו'.
תגיות:שואהרבי מאיר שפירא מלובליןדף היומיסיום הש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה