חדשות בעולם

מטוס אוקראיני התרסק באיראן, הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו

כלי תקשורת באיראן דיווחו, כי מטוס נוסעים מדגם בואינג 737 התרסק ליד טהראן, דקות לאחר שהמריא בדרכו לקייב. קרוב ל- 180 נוסעים ואנשי צוות, שהיו על סיפון המטוס, נספו בהתרסקות

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

מטוס נוסעים אוקראיני התרסק הבוקר (רביעי) באיראן, מספר דקות לאחר שהמריא משדה התעופה הבינלאומי על שם האימאם חומייני בבירה טהראן, בדרכו לקייב. על המטוס של חברת התעופה "אוקראינה אינטרנשיונל אירליינס", מדגם בואינג 737-800, היו 168 נוסעים ו- 9 אנשי צוות. כלי תקשורת באיראן, דיווחו כי אין ניצולים.

התרסקות המטוס, שנסיבותיה עדיין אינן ברורות, אירעה סמוך לטהראן. הוא המריא בשעה 6:12 (שעון טהראן), והקשר עמו נותק כעבור 2 דקות בלבד. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה, כי ההתרסקות נגרמה כתוצאה מתקלה טכנית, אך לא מסרה פרטים נוספים. מדובר במטוס חדש יחסית, שנמסר לחברה האוקראינית בשנת 2016. לפני כשבועיים הוא נחת בנתב"ג, כחלק מהטיסות הישירות שבין קייב ותל אביב.

בחברת בואינג מסרו, כי הם ערים לדיווחים על ההתרסקות, ובשלב זה אוספים את המידע. לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל החברה, דניס מילנבורג, על התפטרותו. בשנה וחצי האחרונות עברה החברה משבר, בעקבות התרסקויות של שניים ממטוסיה באינדונזיה ובאתיופיה. באוקטובר 2018 התרסק מטוס מדגם בואינג 737 MAX של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", ו- 189 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליו נספו. במרץ 2019 התרסק מטוס מדגם דומה, של חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס", זמן קצר לאחר שהמריא מאדיס אבבה. בין 157 הנספים היו שני אזרחים ישראליים.

תיעוד התרסקות המטוס (צילום: רשתות חברתיות)

תגיות:איראןאוקראינההתרסקות מטוסבואינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה