חדשות בארץ

נתניהו על איומי איראן: "מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר"

בתגובה לאיומים האיראניים נגד ישראל, ברקע חיסולו של קאסם סולימאני על ידי ארצות הברית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תגיב ב"מכה מוחצת ביותר" על כל מתקפה נגדה. הוא הודה לממשל טראמפ על הצהרתו בנוגע לחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, והצהיר: "לא אתן לעקור אף יישוב בארץ ישראל בשום תוכנית מדינית"

נתניהו (צילום מסך, וידיאו עומר מירון, לע"מ)נתניהו (צילום מסך, וידיאו עומר מירון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (רביעי) לאיומים הנשמעים באיראן נגד ישראל, על רקע חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, במתקפה אמריקנית בבגדאד. "אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו, עומדים בנחישות ובעוצמה", אמר בנאום בכנס של פורום קהלת, המתקיים בירושלים. "מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

"סולימאני היה אחראי למותם של אין ספור חפים מפשע. הוא הביא לערעור היציבות במדינות רבות. במשך עשרות שנים הוא זרע פחד, אומללות ויגון, והוא תכנן לבצע דברים גרועים פי כמה. אני מברך את הנשיא טראמפ על שפעל במהירות, באומץ ובנחישות נגד אותו ארכי-טרוריסט, שהיה האדריכל והמנוע מאחורי מסע הטבח והטרור האיראני ברחבי המזרח התיכון ובעולם. את מה שאני אומר כאן בגלוי ואת מה שאמרתי בימים האחרונים – חושבים מנהיגים רבים במזרח התיכון".

"ישראל עומדת באופן מלא לצדה של ארצות הברית. לאמריקה אין ידידה טוב יותר מישראל, ולישראל אין ידידה טובה יותר מארצות הברית", הוסיף נתניהו. "איראן מבקשת ללפות חלקים גדולים מן המרחב באמצעות טרור רצחני, ולחנוק ולחסל אותנו. הם מבינים מצוין, כי הכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה, במדינת ישראל. מדינת ישראל היא העוגן היציב במים הגועשים הללו".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, שדיבר קודם לכן בפני באי הכנס, ציין כי על פי ההערכות הראשוניות, לא היו נפגעים אמריקניים במתקפת הטילים הבליסטיים של איראן נגד יעדים של צבא ארצות הברית בעיראק: "אני בטוח שתחת הנהגת הנשיא טראמפ, נביס את האיום הגדול ביותר של זמננו ונביא לעולם צודק ושקט יותר".

 

"לא אתן לעקור אף יישוב בארץ ישראל"

הכנס של פורום קהלת עוסק בהצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, מנובמבר האחרון, בנוגע לחוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון. בברכה ששלח לכנס, חזר פומפאו על עמדתו: "חשוב שנאמר אמת כשהעובדות מנחות אותנו אליה, וזה מה שעשינו. אנו מכירים בכך שההתנחלויות אינן מפרות מטבען את החוק הבינלאומי. זה חשוב". הוא ציין, כי ממשל טראמפ התנער בכך מהעמדה האמריקנית שגובשה ב- 1978 על ידי ממשל קרטר: "אנו חוזרים לגישה מאוזנת ומפוכחת של עידן רייגן. בעשותנו כך, אנחנו מקדמים את השלום בין ישראלים לפלסטינים".

נתניהו שיבח בנאומו את הגישה האמריקנית החדשה: "בשנים האחרונות, ממשל טראמפ הוכיח שלנגד עיניו עומדים ההגינות, הצדק והאמת. הצהרת פומפאו קובעת בפשטות שאיננו זרים במולדתנו, איננו כובשים בארצנו. לפני 53 שנים, במלחמת מגן מובהקת, חזרנו לצור מחצבתנו, לחבלי ארץ בהם אבותינו הכו שורש לפני הרבה שנים. זכותם של יהודים לגור בחברון, במזרח ירושלים ובמקומות רבים אחרים הוכרה על ידי אומות העולם, בד בבד עם זכותם לחיות בחיפה, בתל אביב ובמערב ירושלים. זה הוכר בהצהרת בלפור, בחוזה ורסאי, בוועידת סאן-רמו ובמנדט הבריטי. באותם ימים לא היה קיים המושג 'הגדה המערבית', ואף אחד לא הציע להבדיל בין יהודה ושומרון לשאר חלקי הארץ".

"מעולם לא איבדנו את זכותנו לחיות ביהודה ושומרון, בין 1948 ו- 1967 איבדנו באופן זמני בלבד את היכולת לממש זכות זו הלכה למעשה. כשחזרנו לשם, לא חזרנו לארץ זרה שגזלנו אותה מבעליה הקודמים – זה עיוות מוחלט של האמת ההיסטורית", הצהיר נתניהו. "לא אתן לעקור אף יישוב בארץ ישראל בשום תוכנית מדינית. לא ייעקרו יישובים, לא של יהודים ולא של אחרים. כל הרעיון של עקירה, של טיהור אתני – שמקודש על ידי אנשים שמדברים בשם הליברליות וזכויות אדם – הוא עיקרון פסול, וצריך להוריד אותו מעל הפרק. אין עקירת יישובים, וגם לא תהיה, לא אם זה תלוי בי".

בהתייחסו לסממני הנורמליזציה ביחסים עם מדינות האזור, אמר ראש הממשלה: "בזכות העוצמה שלנו, היחסים עם העולם המוסלמי והעולם הערבי עוברים שינויים דרמטיים. כמעט שלא נשארו מדינות מוסלמיות, שלא לדבר על מדינות ערביות, שאין להן יחסים עם ישראל שהולכים ומתהדקים. זו התפתחות חסרת תקדים, זו נקודת אור אמיתית".

תגיות:איראןיהודה ושומרוןמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה