חדשות בארץ

בעקבות האיום של איראן על חיפה: צרפת הזהירה את אזרחיה

לאחר שמשמרות המהפכה האיראניים איימו לתקוף את דובאי וחיפה, במידה וארצות הברית תגיב על מתקפת הטילים האיראנית לעבר יעדיה בעיראק, הזהיר משרד החוץ הצרפתי את אזרחי צרפת הנמצאים בחיפה לנקוט משנה זהירות: "חיפה הפכה מוקד לאיומים ספציפיים"

חיפה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)חיפה, תמונת נוף (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד החוץ הצרפתי קרא בצהריים (רביעי) לאזרחי צרפת השוהים בחיפה לנקוט באמצעי זהירות, וזאת נוכח המתיחות הגוברת במזרח התיכון ברקע חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, ושיגור הטילים הבליסטיים של איראן לעבר מטרות אמריקניות בעיראק.

"בעקבות התגברות המתחים באזור, העיר חיפה הפכה מוקד לאיומים ספציפיים", נאמר בהודעה שפורסמה באתר המשרד. אזרחי צרפת התבקשו בהודעה "לנהוג בערנות ובזהירות, להתעדכן בהתפתחויות, ולעקוב אחר הוראות הביטחון של הרשויות בישראל. נסיעה בסמוך לגבולות עם לבנון וסוריה אינה מומלצת".

ככל הנראה, ההודעה הצרפתית באה בעקבות איומים ספציפיים שהפנו באיראן כנגד חיפה. לאחר ירי הטילים לעבר היעדים האמריקניים בעיראק, הזהירו משמרות המהפכה האיראניים כי תגובה אמריקנית תביא אותם לתקוף את דובאי וחיפה. מוחסן רזאי, שכיהן בשנות ה- 90 כמפקד המשמרות, אמר בתחילת השבוע כי אחת מאפשרויות התגובה של טהראן על חיסולו של סולימאני יכולה לכלול מתקפה על תל אביב וחיפה.

ירי הטילים הבליסטיים מאיראן, הלילה (סרטון: הטלוויזיה האיראנית)

כזכור, שגרירות ארצות הברית בישראל פרסמה שלשום הודעת אזהרה לאזרחיה השוהים בארץ. לאור החשש מתגובה איראנית על חיסולו של סולימאני, המליצה להם השגרירות להקפיד על שמירת ערנות ו"לנקוט צעדים מתאימים להגברת המודעות הביטחונית שלהם". בהודעה צוין החשש מפני "תקריות ביטחוניות, כולל ירי רקטות", ש"מתרחשות לעיתים קרובות ללא אזהרה".

שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה-דריאן, גינה היום את מתקפת הטילים של איראן על יעדים של צבא ארצות הברית וכוחות הקואליציה בעיראק. "צרפת שבה ומביעה את הזדהותה עם בעלות בריתה ושותפיה לקואליציה, ואת מחויבותה לריבונותה וביטחונה של עיראק", נאמר בהצהרה שפרסם. "מעגל האלימות חייב להיפסק. צרפת ממשיכה להיות נחושה לפעול להפגת המתחים. היא נמצאת בקשר עם כל הצדדים הנוגעים בדבר, כדי לעודד לאיפוק ולתחושת אחריות".

מוקדם יותר היום, שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון בטלפון עם מקבילו האיראני, חסן רוחאני. מארמון האליזה נמסר, כי מקרון הביע את דאגתה העמוקה של ארצו מהאירועים האחרונים בעיראק ובאזור, והפציר באיראן להימנע מצעדים שעלולים להחמיר את המשבר. הנשיא הצרפתי אף קרא לאיראן לחזור בה במהירות מהצעדים בהם נקטה לנסיגה מהסכם הגרעין. השניים סיכמו להיות ב"קשר קרוב" בימים הקרובים.

ראש הממשלה בנימין נתניהוהגיב הבוקר על האיומים האיראניים נגד ישראל. "אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו, עומדים בנחישות ובעוצמה", אמר בנאום בכנס של פורום קהלת, המתקיים בירושלים. "מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

"סולימאני היה אחראי למותם של אין ספור חפים מפשע. הוא הביא לערעור היציבות במדינות רבות. במשך עשרות שנים הוא זרע פחד, אומללות ויגון, והוא תכנן לבצע דברים גרועים פי כמה. אני מברך את הנשיא טראמפ על שפעל במהירות, באומץ ובנחישות נגד אותו ארכי-טרוריסט, שהיה האדריכל והמנוע מאחורי מסע הטבח והטרור האיראני ברחבי המזרח התיכון ובעולם. את מה שאני אומר כאן בגלוי ואת מה שאמרתי בימים האחרונים – חושבים מנהיגים רבים במזרח התיכון".

"ישראל עומדת באופן מלא לצדה של ארצות הברית. לאמריקה אין ידידה טובה יותר מישראל, ולישראל אין ידידה טובה יותר מארצות הברית", הוסיף נתניהו. "איראן מבקשת ללפות חלקים גדולים מן המרחב באמצעות טרור רצחני, ולחנוק ולחסל אותנו. הם מבינים מצוין, כי הכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה, במדינת ישראל. מדינת ישראל היא העוגן היציב במים הגועשים הללו".

תגיות:איראןחיפהצרפתקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה