חדשות בארץ

דרעי: "ליברמן הוא המסית הלאומי"

בתגובה למתקפה על הראשון לציון, אמר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, כי דבריו של הרב סולפו במתכוון: "אין מתון ואציל נפש מהרב יצחק יוסף, חובתו לומר את האמת של היהדות". על דרישת כחול לבן לדון כבר עכשיו בחסינות נתניהו: "מפלגה שמתיימרת להיות מפלגת שלטון מתעסקת בהדחות ובתרגילים פוליטיים ששכחנו לפני 30 שנה". על מערכת הבחירות: "עם עבודה נכונה, גוש הימין יוכל לקבל 61 מנדטים"

דרעי (צילום: פלאש 90) דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על רקע הביקורת שהושמעה נגד הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף. "ליברמן הוא המסית הלאומי", אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל. "התפנית שעשה בשנה האחרונה היא כדי לזכות בקולותיהם של העולים הלא-יהודים – למעלה מ- 350 אלף איש, שכנראה שנאת החרדים מדברת אליהם. הוא זיהה זאת, כשלפני הבחירות באפריל 2019 הוא לא עבר בסקרים את אחוז החסימה".

דרעי דחה על הסף את הביקורת נגד הרב יוסף, בשל דבריו בסוגיית העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר: "סילפו את דבריו במתכוון. הוא לא דיבר על כלל עולי ברית המועצות, אלא על אותם מאות אלפים שאינם יהודים בהגדרה, ושבגללם ליברמן לא חדל להסית נגדנו". יו"ר ש"ס ציין, כי "יש מסמך רשמי של משרד הפנים, שהרפורמים דרשו במסגרת חופש המידע. הם ביקשו לדעת כמה מהעולים הם יהודים, וכמה אינם יהודים. מהמסמך עולה בבירור, שבשבע השנים האחרונות רק כשליש מעולי חבר העמים הם יהודים – למעלה מ- 60 אחוז אינם יהודים. כל זה בשל סעיף הנכד בחוק השבות. הבעיה היא שיש כאלו שהביאו עמם לארץ גם אנטישמיות – ולא אני אומר את זה".

"אין מתון ואציל נפש מהרב יוסף", הצהיר דרעי. "הוא מכתת את רגליו, בארץ ובעולם, כדי לקרב את העולים. העם בישראל, רובו ככולו, רוצה מסורת ויהדות, רוצה מדינה יהודית. יש מיעוט שמשיקולים ציניים החליט להעלות את הנושא, ומשתמש באותם עולים שלא יודעים מהי יהדות או שאינם יהודים כדי לגרום למלחמת דת. חובתו של הרב הראשי לומר את האמת של היהדות".

"מי שגורם את הנזק הגדול ביותר לעולים מברית המועצות הוא ליברמן", המשיך שר הפנים. "בשביל הנקמה שלו בנתניהו, הוא ויתר על פנסיה של 2 מיליארד שקלים. לא אכפת לו מהם בכלל. מה שמעניין אותו זה להפיץ שנאה".

 

"עם עבודה נכונה, גוש הימין יוכל לקבל 61 מנדטים"

בהתייחסו לסוגיית החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתח דרעי ביקורת לא רק על ליברמן, אלא גם על כחול לבן, שאיימה כי אם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ינסה למנוע את הקמתה של ועדת הכנסת לצורך דיון בחסינות, היא תפעל להדחתו: "החסינות היא אחד מהדברים הבודדים של הכנסת כנושא מעין שיפוטי. הרי אסור לבוא עם דעה קדומה, צריך לשמוע את הצדדים, לשקול את הדברים. אתה שומע את הפרופסור למשפטים ליברמן מודיע, כי כל מפלגתו תצביע נגד, מדבר על כך שהוא מגן על שלטון החוק ורשויות האכיפה – חידוש גדול מאוד, שלא שמענו במשך 30 שנה. אתה מבין שהכל זה נקמה פוליטית. אם מראש אתה הופך את זה לפוליטי – אז אתה הופך את הכל לבדיחה".

"כל מה שמאחד את כחול לבן, ליברמן והרשימה המשותפת זה 'רק לא ביבי', שום דבר אחר. הייתם מעלים על הדעת שליברמן ידיח יו"ר כנסת, שהוא סמל של כל עולי ברית המועצות?", תהה דרעי. "גם אם ימנו בשבוע הבא את ועדת הכנסת – אני לא רואה שבהליך אמיתי, לא פוליטי, יספיקו לסיים את הדיון בחסינות ראש הממשלה עד הבחירות. אני אומר לגנץ: אתם מפלגה גדולה, אל תתעסקו בזה, זה נראה כמו נקמנות אישית. החמצת הזדמנות היסטורית להקים ממשלת אחדות, לתת לנתניהו כמה חודשים ואחר כך נבצרות, יכולת להיות עוד מעט ראש ממשלה. במקום זה, מפלגה שמתיימרת להיות מפלגת שלטון מתעסקת בהדחות ובתרגילים פוליטיים ששכחנו לפני 30 שנה".

בכל הנוגע לפלונטר הפוליטי המתמשך, ולאפשרות כי הוא יימשך גם לאחר הבחירות לכנסת ה- 23, הביע יו"ר ש"ס אופטימיות זהירה כי ניתן יהיה לשבור את המבוי הסתום ולהקים ממשלה צרה בראשות הליכוד: "לגוש הימין יש למעלה מ- 61 מנדטים. לצערי הרב, בגלל דברים אישיים וקטנוניים לא הצלחנו להביא אותם. אני מאמין, שעם עבודה נכונה נוכל לקבל 61 מנדטים. כמי שיזם את גוש הימין, אדאג לשמר אותו, זו הערובה היחידה לכך שהשלטון לא יעבור לשמאל בתמיכה של הרשימה המשותפת".

תגיות:אביגדור ליברמןהרב יצחק יוסףאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה