חדשות בארץ

בכיר איראני: המוסד השתתף בחיסול של סולימאני

יועץ צבאי בכיר של מנהיג איראן הטיל את האחריות לחיסולו של מפקד כוח קודס על "רשת הטרור הבין-לאומית של המודיעין האמריקני והמוסד הציוני". בכיר במשמרות המהפכה האיראניים הזהיר, כי בקרוב צפויה נקמה "קשה יותר" על החיסול

נתניהו וראש המוסד יוסי כהן (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו וראש המוסד יוסי כהן (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

בכיר איראני האשים את ישראל בשיתוף פעולה עם ארצות הברית, במבצע לחיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

על פי הדיווח, הגנרל יחיא רחים ספווי – המשמש כיועץ צבאי בכיר של מנהיג איראן, עלי חמינאי – הטיל את האחריות לתכנון וביצוע החיסול על "רשת הטרור הבין-לאומית של המודיעין האמריקני והמוסד הציוני". הוא הוסיף וטען, כי החיסול חשף את "כישלון האסטרטגיה המדינית והביטחונית של ארצות הברית ובעלות בריתה מול חזית ההתנגדות במערב אסיה". לדבריו, נחישותו של העם האיראני הובילה את הסנקציות האמריקניות שהוטלו על איראן ל"דרך ללא מוצא", שאילצה את ממשל טראמפ לבצע את "הפעולה הפחדנית והטרוריסטית", כלשונו, של חיסול סולימאני.

בדיווח נוסף של הסוכנות האיראנית, צוטט עבדאללה אראג'י, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, כמי שאיים כי איראן לא תסתפק בירי הטילים לעבר יעדים אמריקניים בעיראק, וכי "בקרוב" צפויה "נקמה קשה יותר".

דבריו של הבכיר האיראני נאמרו לאחר שאמש טען נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי "נראה שאיראן נסוגה". בהצהרה שנשא מהבית הלבן, אמר טראמפ כי מתקפת הטילים לא גרמה לנפגעים בקרב הכוחות האמריקניים והעיראקיים, והוסיף: "בהוראתי, חיסלנו את הטרוריסט גדול ביותר בעולם. ידיו היו מגואלות בדם איראני ואמריקני. בחיסולו העברנו מסר עוצמתי לטרוריסטים: אם חייכם חשובים לכם – אל תאיימו על חיי אמריקנים". הנשיא האמריקני שב ותקף את הסכם הגרעין, וקרא למדינות שנותרו מחויבות לו "להכיר במציאות" ולפרוש ממנו: "עלינו לפעול יחד כדי לגבש הסכם חדש, שיהפוך את העולם לבטוח ושליו יותר". הוא הדגיש, כי כל עוד הוא מכהן בתפקידו, לא ירשה לאיראן להשיג נשק גרעיני: "לעולם לא ניתן לזה לקרות".

בתוך כך, במכתב למועצת הביטחון של האו"ם, הצהירה ארצות הברית כי היא מוכנה להיכנס עם איראן ל"משא ומתן רציני ללא תנאים מוקדמים". במכתב, שנשלח על ידי השגרירה האמריקנית באו"ם, קלי קראפט, הודגש כי חיסולו של סולימאני היה "פעולה של הגנה עצמית", בהתאם לסעיף 51 אמנת האו"ם. עוד הובהר, כי ארצות הברית לא תהסס, במידת הצורך, לנקוט בפעולות נוספות כדי להגן על אנשיה ועל האינטרסים שלה.

אתמול, בעקבות המתקפה האיראנית, הזהירו במשמרות המהפכה כי תגובה אמריקנית תביא אותם לתקוף את דובאי וחיפה. כזכור, מוחסן רזאי, שכיהן בשנות ה- 90 כמפקד המשמרות, אמר בתחילת השבוע כי אחת מאפשרויות התגובה של טהראן על חיסולו של סולימאני יכולה לכלול מתקפה על תל אביב וחיפה.

ראש הממשלה בנימין נתניהוהגיב על האיומים האיראניים נגד ישראל. "אנחנו עומדים איתן מול מבקשי נפשנו, עומדים בנחישות ובעוצמה", אמר בנאום בכנס של פורום קהלת, שנערך בירושלים. "מי שמנסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר".

"סולימאני היה אחראי למותם של אין ספור חפים מפשע. הוא הביא לערעור היציבות במדינות רבות. במשך עשרות שנים הוא זרע פחד, אומללות ויגון, והוא תכנן לבצע דברים גרועים פי כמה. אני מברך את הנשיא טראמפ על שפעל במהירות, באומץ ובנחישות נגד אותו ארכי-טרוריסט, שהיה האדריכל והמנוע מאחורי מסע הטבח והטרור האיראני ברחבי המזרח התיכון ובעולם. את מה שאני אומר כאן בגלוי ואת מה שאמרתי בימים האחרונים – חושבים מנהיגים רבים במזרח התיכון".

"ישראל עומדת באופן מלא לצדה של ארצות הברית. לאמריקה אין ידידה טובה יותר מישראל, ולישראל אין ידידה טובה יותר מארצות הברית", הוסיף נתניהו. "איראן מבקשת ללפות חלקים גדולים מן המרחב באמצעות טרור רצחני, ולחנוק ולחסל אותנו. הם מבינים מצוין, כי הכוח החזק ביותר של תרבות המערב מצוי פה, במדינת ישראל. מדינת ישראל היא העוגן היציב במים הגועשים הללו".

תגיות:איראןארצות הבריתהמוסדמשמרות המהפכהקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה