פיתוח האישיות

3 דרכים לאמן את המוח שלכם להפסיק לדאוג

כתיבה, מדיטציה ופעילות גופנית – 3 דרכים יעילות לגרום למוח שלנו להתמקד יותר על החיובי, ופחות על השלילי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתח הורג. וזה משהו שאנחנו מכירים כבר עשרות שנים. אלא שבעבר היו לנו המותרות לדבר על מתח במונחים מטפוריים. אבל בשנים האלה, כשהמוח שלנו עובד כל הזמן על עומס יתר, אנו מתכוונים לכך בכל דרך מילולית אפשרית. מתח באמת הורג, חבר'ה.

לכן חובה עלינו ללמוד כיצד להכשיר את מוחנו להפסיק לחשוב כל הזמן על השלילי ולהיות בלחץ.

 

3 דרכים לאמן את המוח שלכם להפסיק לדאוג

1. תכתבו את הדאגות שלכם על הנייר

חוקרים מאוניברסיטת שיקגו גילו כי נבדקים חרדתיים אשר פינו זמן כדי לכתוב את הרגשות שלהם על פרנויה לפני הבדיקה הראו תוצאות הרבה יותר טובות ברמת הלחץ לעומת נבחנים שלא התבקשו לכתוב את רגשותיהם.

מדענים ממליצים לכתוב את הרגשות שלכם ואפילו לשים דגש על התרחיש הגרוע ביותר האפשרי שגורם לכם להתקפי חרדה. בין אם זה משהו שגורם לכם צער, או אם אתם מודאגים לגבי המשימה בעבודה, לשים את הבעיות שלכם על הנייר תמיד עוזר לנקות כדי את הערפל במוח שלכם, ומונע מכם לנתח את הבעיות יותר מדי.

2. תרגלו מדיטציה

מחקרים מצביעים על כך שהפרקטיקה הרגילה של סגירת העיניים תוך התמקדות בנשימה מבוקרת ובתנוחה עוזרת לקדם את היציבות הנפשית ומגבירה את תפקוד הקוגניציה.

אבל אתם לא יכולים לצפות שזה יעבוד בשבילכם אם תעשו את זה רק כאשר אתם לחוצים. במקום זאת, פתחו את ההרגל הזה כל יום לפחות 5 דקות, ולאחר מכן תאריכו בהדרגה את הזמן בהתאם לרמת הנוחות שלכם. במשך הזמן, תרגישו יותר מרוכזים, חיוביים וברורים.

3.בצעו פעילות גופנית

יש סיבה טובה מאוד מדוע למטופלים מדוכאים מומלץ לעתים קרובות לרשום את עצמם לשיעורי אירובי. פעילות גופנית קבועה עושה שני דברים בשבילכם. אחת, היא מורידה את רמות הקורטיזול והאדרנלין, ההורמונים אשר אחראים ללחץ ולמתח הנפשי שלכם. דבר שני, זה גורם לשחרור של אנדורפינים, או מה שאנו מכנים – "הורמוני האושר". אלה הם חומרים כימיים במוח שלכם שנלחמים בכאב ומרוממים את מצב הרוח שלכם.

ולסיכום, כתיבת הדאגות שלכם עוזרת להבהיר את דעתכם ומקלה להגיע לפתרון ברור. מחקרים מראים גם כי מדיטציה מסייעת להגביר את התפקוד הקוגניטיבי והיציבות המנטלית, בעוד שפעילות גופנית מדי יום עשויה לסייע בהורדת הורמוני הלחץ שלכם ולשפר את האושר במקום. ביצוע פרקטיקות אלה כחלק משגרת היומיום שלכם יסייע למנוע מהמוח שלכם להתמקד תמיד על השלילי.

אורלי סמירה היא יועצת זוגית ופסיכותרפיסטית CBT במחלקת "נפשי בשאלתי".

סובלים מדיכאון, חרדות ומצב נפשי ירוד? פנו אל מחלקת "נפשי בשאלתי" בהידברות. לקבלת ייעוץ חייגו 073-3333331 או במייל sarap@htv.co.il

תגיות:דאגהחיובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה