חדשות בארץ

הליכוד נגד יועמ"ש הכנסת: הליך החסינות פסול ומזוהם – חלק מקמפיין כחול לבן

לאחר שנחשף כי היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, הוא אחד מעדי התביעה בתיקי ראש הממשלה נתניהו, דרשו בליכוד מינון "תשובות מיידיות" על הטענות כי טיפולו בסוגיית החסינות נגוע בניגוד עניינים: "מדוע לא פסלת את עצמך?"

יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יועמ"ש הכנסת, עו"ד איל ינון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הליכוד פרסם הערב (חמישי) הודעה חריפה נגד היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, ונגד רעייתו, עורכת הדין עמית מררי. לאחר שנחשף, כי ינון הוא אחד מ- 333 עדי התביעה האמורים להעיד במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תקפו בליכוד את העיסוק של ינון בסוגיית חסינותו של נתניהו: "הולך ומתברר שכל התהליך בכנסת פסול ומזוהם כחלק מהקמפיין של מפלגת כחול-לבן 'רק לא ביבי'".

הביקורת בליכוד על ינון החלה בתחילת השבוע, בעקבות פרסומים בתקשורת, לפיהם אשתו – המכהנת כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה – הייתה חלק מצוות הפרקליטות שגיבש את כתב האישום נגד נתניהו. בליכוד טענו, כי חוות הדעת שהגיש ינון, לפיה אין מניעה להקים את ועדת הכנסת כדי לדון בחסינות, נגועה בניגוד עניינים. חוות הדעת של ינון טרפה את קלפיו של נתניהו, המעוניין לדחות את הדיון בחסינות לכנסת הבאה, שכן בכנסת הנוכחית אין רוב 61 שיתמוך במתן חסינות. בכחול לבן איימו, כי אם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין יפעל לטרפד את הדיון, הם ישקלו להדיחו מתפקידו. על פי הדיווח בחדשות 12, במפלגה נערכים להתחיל בהליך הקמת ועדת הכנסת, כדי להשאיר פרק זמן מספיק לדיון בחסינות עוד לפני הבחירות.

בתגובה לטענות נגדו, הודיע ינון כי לא ישתתף בדיונים המהותיים בנוגע לחסינות, אולם הבהיר כי אינו מתכוון לפסול את עצמו מעיסוק בנושאים הפרוצדורליים הקשורים לסוגיה – ביניהם השאלה האם ניתן להקים את ועדת הכנסת, על אף שהכנסת פוזרה.

בהודעת הליכוד נכתב כי "אחרי שהתברר שבת זוגו של אייל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד ראש הממשלה, עכשיו מתברר שיועמ"ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. אייל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור, שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו".

בליכוד הוסיפו והטיחו בבני הזוג: "אנו דורשים תשובות מיידיות: מאייל ינון – מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות, בהיותך עד תביעה נגד ראש הממשלה, ולאור העובדה שבת זוגך תובעת בכירה בתיקי נתניהו? מעמית מררי – מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בתיקי נתניהו, לאור העובדה שבן זוגך הוא עד מטעם התביעה?".

"האם אתם באמת מצפים מהציבור להאמין שמעולם לא דיברתם על תיקי נתניהו, כפי שהצהיר היועמ"ש לכנסת? הליכוד מצפה לתשובתכם מיידית".

בתגובה לטענות הליכוד על ניגוד העניינים של ינון ורעייתו, פרסם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודעה לפיה שמו של ינון נכלל ברשימת עדי התביעה "לנוכח העובדה שבתיק החקירה קיים מיזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשיגרה". לדבריו, "מובן כי אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי מטיפול בנושא".

מוקדם יותר היום, נפגש ינון עם אדלשטיין, ועדכן אותו כי בתחילת השבוע הקרוב הוא מתכוון להגיש את חוות דעתו בנוגע לשאלה, האם אדלשטיין יכול להטיל וטו על הקמתה של ועדת הכנסת, ובכך למנוע את קיומו של הדיון בחסינות נתניהו לפני הבחירות. מלשכתו של יו"ר הכנסת נמסר: "נוכח הודעתו של היועץ המשפטי לכנסת, אנחנו שבים ומדגישים כי כפי שנאמר כל העת גם בעבר, בכוונתו של יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, למסור את החלטתו זמן קצר לאחר שיקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת".

(עודכן: 20:22)

תגיות:הליכודאיל ינוןחסינותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה