חדשות בארץ

דיווח בארצות הברית: ישראל סייעה לחסל את סולימאני

רשת NBC דיווחה, כי מידע ישראלי סייע לאשר כי מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, עלה על המטוס בדרכו מדמשק לבגדאד. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף כי סולימאני חוסל מפני שתכנן לתקוף ארבע שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם

מסע ההלוויה של סולימאני בטהראן, 7 בינואר (צילום: שאטרסטוק)מסע ההלוויה של סולימאני בטהראן, 7 בינואר (צילום: שאטרסטוק)
אא

מידע מודיעיני שסיפקה ישראל סייע לארצות הברית לחסל את מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני. כך דיווחה רשת NBC בסוף השבוע.

על פי הדיווח, ה- CIA קיבל מידע מסייענים בשדה התעופה הבינלאומי של דמשק, לפיו סולימאני עלה על מטוס בדרכו לבגדאד, והמודיעין הישראלי הוא ש"סייע לאשר את הפרטים". בעקבות המידע המדויק, ולאחר שסוכנים אמריקניים אישרו את נחיתתו של המטוס בבירת עיראק, שיגרו מל"טים אמריקניים 4 טילי "הלפייר" לעבר השיירה בה נסע סולימאני. בין ההרוגים הנוספים היה אבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד "הגיוס העממי" (אל-חשד א-שעבי), ארגון הגג של המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק.

הניו יורק טיימס דיווח, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה המנהיג היחיד במזרח התיכון שעודכן מראש על המבצע האמריקני. נתניהו, שעמד לצאת לפסגה באתונה, במהלכה חתם על הסכם גז עם יוון וקפריסין, קיבל את העדכון בשיחת טלפון עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. ככל הנראה, נתניהו רמז לכך בדברים שאמר בנתב"ג בטרם המריא: "אנחנו יודעים שהאזור שלנו רוגש, קורים בו דברים מאוד דרמטיים. אנחנו עוקבים על כך בערנות, ומקיימים קשר רצוף עם ידידתנו הגדולה, ארצות הברית, כולל בשיחה שלי אתמול. אנחנו תומכים תמיכה מלאה בכל צעדיה של ארצות הברית, ובזכותה המלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה".

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בסוף השבוע פרטים חדשים על הנסיבות בהן התקבלה החלטתו לחסל את מפקד כוח קודס. בריאיון לרשת פוקס, אמר טראמפ כי סולימאני תכנן להוציא לפועל מתקפות נרחבות כנגד ארבע שגרירויות אמריקניות ברחבי העולם, ביניהן השגרירות בבגדאד: "ככל הנראה המתקפה על השגרירות בבגדאד כבר החלה, ואנחנו מנענו אותה עם כוח עצום, זה הסתיים כמעט מיידית. בגדאד הייתה אמורה להיות המטרה הראשונה". הוא ציין, כי בנוסף לשגרירויות, תכנן סולימאני מתקפות נגד בסיסים צבאיים ויעדים נוספים: "זו הייתה סכנה קרובה, והוא חוסל".

בהצהרה לאומה האמריקנית, שנשא מהבית הלבן ביום רביעי האחרון, אמר טראמפ כי "סולימאני היה אחראי לכמה מהזוועות החמורות ביותר. הוא אימן פעילי טרור, כולל חיזבאללה, הפעיל טרור נגד מטרות אזרחיות, ותדלק מלחמות אזרחים עקובות מדם ברחבי באזור. הוא רצח באופן אכזרי אלפי חיילים אמריקנים. סולימאני הורה על ירי הרקטות, שפגע לאחרונה בארבעה חיילים אמריקניים והרג אזרח אמריקני אחד, וניצח על המתקפה האלימה על שגרירות ארצות הברית בבגדאד. בימים האחרונים הוא תכנן מתקפות חדשות על מטרות אמריקניות, אבל עצרנו אותו".

"מ- 1979 גילו אומות העולם סבלנות נוכח התנהגותה ההרסנית והמערערת של איראן במזרח התיכון ומעבר לו. הימים האלו נגמרו. היא המממנת המובילה של הטרור, פועלת להשיג נשק גרעיני ומאיימת על העולם. לא ניתן לזה לקרות", הוסיף טראמפ. "בהוראתי, חיסלנו את הטרוריסט גדול ביותר בעולם. ידיו היו מגואלות בדם איראני ואמריקני, הוא היה צריך להיות מחוסל מזמן. בחיסולו העברנו מסר עוצמתי לטרוריסטים: אם חייכם חשובים לכם – אל תאיימו על חיי אמריקנים".

תגיות:איראןעיראקדונלד טראמפקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה