חדשות יהדות

מרגש: ברית מילה ראשונה באבו דאבי

התרגשות רבתי באבו דאבי: בבירת איחוד האמירויות הערביות נערכה לראשונה ברית מילה, לבנם של זוג יהודים המתגורר במדינה. רבה של הקהילה היהודית, הרב יהודה טייכטל, שימש כסנדק: "חוויה שלא תישכח"

אבו דאבי, תמונת נוף (קרדיט תמונות: שאטרסטוק)אבו דאבי, תמונת נוף (קרדיט תמונות: שאטרסטוק)
אא

באבו דאבי התקיימה בסוף השבוע ברית מילה מרגשת, לראשונה בתולדותיה של בירת איחוד האמירויות הערביות.

הברית נערכה לבנם של זוג יהודים, שהתגוררו בעבר בברלין, ועברו להתגורר באבו דאבי לצורכי עסקים. הם הזמינו לברית את רבה הראשי של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל, עמו הם שומרים על קשר הדוק גם לאחר שעקרו מגרמניה.

הנוכחים בטקס הברית לא יכלו להסתיר את התרגשותם. "האירוע היה מיוחד, חזק ומעודד", אמר הרב טייכטל, שהיה הסנדק של הרך הנולד. "להשתתף בברית של תינוק יהודי ביום השמיני ללידתו, זו חוויה שלא תישכח. לעמוד שם, ולחשוב שהתינוק הזה ממשיך את שושלת הזהב היהודית בת אלפי השנים".

את הברית ביצע הרב שלמה שטיין, תושב ביתר עילית. בשיחה עם כאן חדשות סיפר הרב: "התרגשתי מאד לבצע את אחת המצוות החשובות והידועות ביהדות במדינה ערבית, חוויה שלא כולם זוכים לה. אני מאוד שמח שהמצווה נפלה בחלקי".

במקביל לסימני הנורמליזציה המתגברים בין מדינות המפרץ הסוניות לישראל, באיחוד האמירויות פועלים בשנים האחרונות להסביר פנים לתושבים היהודים המועטים המתגוררים במדינה הערבית. בסוף 2018 נחשף לראשונה בית הכנסת הפרטי של חברי הקהילה היהודית בדובאי, אחת האמירויות המרכיבות את איחוד האמירויות. הנוכחות היהודית בדובאי מצומצמת למדי, והיא כוללת בעיקר אנשי עסקים, שבחלקם שומרים מסורת או דתיים. בית הכנסת ממוקם בתוככי וילה באחד מאזורי המגורים המרכזיים של דובאי, ומדי שבת וחג מגיעים אליו עשרות מתפללים, המקיימים חיים קהילתיים. בספטמבר 2019 דיווחו כלי תקשורת מקומיים, כי איחוד האמירויות מתכוונת להתחיל השנה בבנייתו של בית כנסת רשמי, והוא צפוי לפתוח את שעריו בשנת 2022.

תגיות:ברית מילההרב יהודה טייכטלאבי דאבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה