חדשות בארץ

עמיר פרץ: "חייבים להתאחד עם מרצ"; ייפגש הערב עם הורוביץ

יו"ר העבודה ייפגש הערב בשנית עם יו"ר מרצ וידון עמו על איחוד טכני בין הרשימות. במפלגת העבודה צפויים לדרוש את שבעת המקומות הראשונים בעשירייה הראשונה, כאשר למרצ יינתנו 2 מקומות בלבד, בעוד שמקום נוסף ישוריין לח"כ יאיר גולן מישראל דמוקרטית. פרץ בישיבת הנהלת המפלגה: "הסיכוי שלנו לנצח את ביבי יהיה באמצעות איחוד בין מפלגת העבודה למרצ. אני אדאג לשמור על כל החברים, כולל אורלי לוי-אבקסיס. מה שחשוב עכשיו זאת טובת המדינה"

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, הודיע היום (ראשון) להנהלת המפלגה כי החל במגעים לקראת איחוד אפשרי עם מרצ. "צריך ללכת לאיחוד עם מרצ", אמר בישיבת הנהלת המפלגה, במהלכה הסביר כי הצעד נחוץ משום ש"אין ברירה, גם אם אנחנו עושים את זה בעל כורחנו". במפלגת העבודה צפויים לדרוש את שבעת המקומות הראשונים בעשירייה הראשונה, כאשר למרצ יינתנו 2 מקומות בלבד, בעוד שמקום נוסף ישוריין לח"כ יאיר גולן מישראל דמוקרטית.

"הסיכוי שלנו לנצח את ביבי יהיה באמצעות איחוד בין מפלגת העבודה למרצ – צריכים להתאחד", אמר יו"ר העבודה בישיבה. הוא הבטיח כי ידאג "לשמור על כל החברים", לרבות אורלי לוי-אבקסיס. "מה שחשוב עכשיו זאת טובת המדינה".

מוקדם יותר היום נפגש פרץ עם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, זאת, ברקע הלחצים הכבדים על הראשון להתאחד עם מרצ מחשש כי אחת מן המפלגות לא תחצה את אחוז החסימה. הערב צפויים השניים להיפגש בשנית, במסגרתה יציע פרץ להורוביץ לאחד את המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-23 – שהרשימות אליהן ייסגרו ביום רביעי הקרוב, במתכונת כזו שפרץ ושותפתו, לוי-אבקסיס, ישובצו במקום הראשון והשני בהתאמה, ואילו הורוביץ יהיה במקום השלישי. יו"ר העבודה שטח את הצעתו היום בפני הנהלת המפלגה, מטעמה ישמשו השר לשעבר אופיר פז-פינס ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני כחברי צוות המשא ומתן. במידה שיושג הסכם, הוא יובא לאישור ועידת המפלגה בישיבה שתיערך ביום שלישי.

ראשי המחנה הדמוקרטי, הורוביץ ושפיר ראשי המחנה הדמוקרטי, הורוביץ ושפיר

הבוקר העריכו בכירים בעבודה ל'הארץ' כי אם האיחוד עם מרצ לא יתרחש, חברי כנסת מהרשימה עשויים לבכר את התמודדותם לכנסת הבאה באמצעות מפלגה אחרת. לח"כים אלה עומדות שתי אפשרויות: האחת היא להתפלג מפרץ ומלוי-אבקסיס באופן כזה שיבטיח כי שם המפלגה יילקח איתם מפני שהם יהיו הרוב, והשנייה היא לערוק לבדם למפלגה אחרת – כדוגמת המחנה הדמוקרטי.

אתמול אמר יו"ר סיעת העבודה-גשר, ח"כ איציק שמולי, כי אין מנוס מאיחוד טכני בין שתי המפלגות, חרף הגיבוי שהעניק לפרץ בבחירות שעברו על החלטתו שלא לחבור למחנה הדמוקרטי. בריאיון היום לערוץ הכנסת סירב שמולי להתחייב כי יישאר ברשימה במקרה שדעתו בנושא החבירה למרצ לא תתקבל. עם זאת, הוא הדגיש כי הוא "מאמין במפלגת העבודה" ו"מודע לזה שנקלענו למשבר ואני רוצה להיות חלק מהחבורה שתרים אותה מחדש על הרגליים". לדבריו, "בנקודת הזמן הזו – אני חלק מהמפלגה ואני מקווה שהיא תקבל את ההחלטות הנכונות ולאחר הישיבה כולנו נצטרך לקבל את ההחלטות שלנו".

בנוסף, גם ח"כ עמר בר לב הביע תמיכה באיחוד עם מרצ: "ההחלטה לא הייתה קלה לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהחיבור עם מרצ יסתיים קרוב יותר לשישה מנדטים מאשר ל-11 שיש לנו ביחד כרגע".

תגיות:מרצעמיר פרץניצן הורוביץבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה