חדשות בארץ

הגשת הרשימות לכנסת תחל היום, פיצוץ במו"מ לאיחוד בימין

הליך הגשת הרשימות לכנסת יחל בצהריים ויסתיים מחר לקראת חצות. בעוד בשמאל הצליחו להגיע להסכמה על התמודדות משותפת בבחירות, המשא ומתן במפלגות הימין הדתי עלה בשלב זה על שרטון

אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הליך הגשת הרשימות לכנסת ה- 23 יחל היום (שלישי) בשעה 12:00 בצהריים, ויינעל מחר בשעה 22:00 בלילה. לקראת רגעי ההכרעה, בשמאל ניכרת שביעות רצון מהסיכום על ריצה משותפת בין העבודה-גשר ומרצ, מתוך הבנה ששתי המפלגות נחלצו מאימת אחוז החסימה. בימין, לעומת זאת, ממשיכים להתקוטט, ובמהלך הלילה התפוצץ המשא ומתן בין הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ קיימו אמש מסיבת עיתונאים, בעקבות הסכם החבירה אליו הגיעו. השניים אמרו בנאומיהם, כי ההסכם מהווה "בשורה גדולה" של "שינוי ותקווה" למחנה המרכז-שמאל, וכי הוא סותם את הגולל על תקוותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיג בכנסת הבאה רוב של 61 שיקנה לו חסינות. "היום אנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה", טען פרץ. "אנחנו נוביל, אנחנו ננווט את הממשלה הבאה לממשלה של שינוי ותקווה".

פרץ הוסיף, כי המכנה המשותף בינו לבין הורוביץ גדול מהמפריד: "נוצרה פה הזדמנות בלתי רגילה. החיבור הזה הוא מכפיל כוח, ואנו נחזק איתו את שני הדגלים: דגל הצדק החברתי ודגל השלום".

הורוביץ הוסיף: "זהו רגע היסטורי לשמאל הישראלי. האיחוד הזה הוא בשורה גדולה לגוש המרכז-שמאל וחדשות רעות עבור ביבי וגוש החסינות שלו, הכהניסטים ואנשי החושך. יש כאן פוטנציאל ממשי עבור מרצ לחזור להגה השלטון ולהשפיע מתוך הממשלה".

 

בימין הדתי ממשיכים לריב

על אף סכנתו הממשית של אחוז החסימה עבורן, מפלגות הימין הדתי ממשיכות להתנצח ביניהן. האיחוד הלאומי הודיע הלילה כי הוא 'מחשב מסלול מחדש', וזאת לטענתו לאחר שמרכז הבית היהודי לא אישר את ההסכם בין שתי המפלגות, הכולל נספח למיזוגן: "למרבה ההפתעה, רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במשא ומתן לאחר כינוס המרכז. כפועל יוצא מכך, לא הונחו ההסכם והנספח בפני מרכז הבית היהודי, והוא לא אישר אותם. לעומת זאת, מרכז האיחוד הלאומי אישר ברוב הדרוש של 75% (ואף יותר מכך) את ההסכם והנספח והתיקונים לחוקה הכלולים בו. בהעדר עיגון של הליך המיזוג, הפך נספח המיזוג לאות מתה, והבסיס להסכם הריצה המשותפת נשמט".

באיחוד הלאומי הוסיפו כי "בלי בשורה של ממש לציבור על מיזוג אמיתי ועריכת בחירות דמוקרטיות לפחות לבחירות הבאות, לא ניתן יהיה להפיח רוח חדשה בציונות הדתית ולהחזיר את המצביעים הביתה, והרשימה תתקשה לעבור את אחוז החסימה. חתימה על הסכם ריצה משותפת שכוללת רק סידורי כסאות ותפקידים היא צעד חסר אחריות, שלא יביא את אמון הציבור. חתימה עם הבית היהודי בלבד, ללא חיבורים נוספים שיבטיחו את הצלחת הרשימה, היא חוסר אחריות לימין והציונות הדתית. במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות, נחתור בכל הכוח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד, שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל".

בתגובה להודעת האיחוד הלאומי, נמסר מהבית היהודי: "בשביל לומר אמת לא צריך אלפי מילים. יש אמת פשוטה, והיא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. המרכז של הבית היהודי אישר אמש ליו"ר להוביל חיבורים, והמיזוג יאושר על ידי המרכזים המשותפים בהמשך. אין שום פערים וניתן לסגור כבר עכשיו, זה רק עניין של רצון. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה, שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות – זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה".

בתוך כך, ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, הכריזו אמש על ריצה עצמאית לכנסת. "הימין החדש תרוץ באופן עצמאי כמפלגה של הימין האידאולוגי והליברלי", נאמר בהודעת המפלגה. "זהו הסיכוי היחיד של גוש הימין להגיע ל- 61 מנדטים ולניצחון. זאת במקביל לריצה במפלגה שנייה משותפת של השר סמוטריץ', השר פרץ ואיתמר בן גביר. בבחירות האחרונות הוכח, שריצה של ארבע המפלגות יחד מורידה את גוש הימין ל- 55 ותביא לניצחון גוש השמאל. אנו לוקחים על עצמנו למשוך קולות מכחול לבן ומליברמן. על שתי המפלגות לנהל קמפיין הוגן על מנת להביא לניצחון גוש הימין".

תגיות:הבית היהודימפלגת העבודההימין החדשהאיחוד הלאומיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה