חדשות בארץ

טיבי: קיבלתי "הבהרה" מכחול לבן – הם נגד סיפוח הבקעה

בהמשך להתבטאותו נגד הקולות בכחול לבן הקוראים לספח את בקעת הירדן, אמר יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, כי קיבל "הבהרה" בנושא מכחול לבן: "יועז הנדל עוקף את הליכוד מימין. אני מקווה שמישהו בכחול לבן יסיק מסקנות, אם הם רוצים שגנץ יהיה ראש הממשלה"

טיבי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)טיבי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, חבר הכנסת אחמד טיבי, אמר הבוקר (שני) כי קיבל "הבהרה" מכחול לבן, לפיה המפלגה מתנגדת לסיפוח בקעת הירדן. טיבי התייחס לדבריו של חבר כחול לבן, יועז הנדל, שאמר כי בקעת הירדן היא ישראלית ותישאר כך: "הנדל עוקף את הליכוד מימין. הוא תוקף את הליכוד, ולא בפעם הראשונה, כי הם לא סיפחו עדיין את בקעת הירדן", אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'.

אתמול, במהלך דיון בוועדה המסדרת, איים טיבי על הנדל: "תמשיך אתה וכחול לבן לדבר על סיפוח, ואם תעזו להתקדם בכיוון הזה – גנץ יישאר יו"ר האופוזיציה". בהתייחסו לדבריו אלו, אמר טיבי כי "מבחינה מספרית, כחול לבן לא יכולים להעביר אף החלטה בכנסת בלי תמיכת המשותפת. למשותפת יש דעה, יש לנו גם דעת קהל ומצביעים. עמדתנו עולה בקנה אחד עם המצע שלנו, לפיו עמק הירדן הוא שטח פלסטיני שנכבש ב- 1967".

"אומרים שאחת הסיבות שלא הייתה ממשלת מיעוט בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת היא העמדות של חברי תל"ם, הנדל וצבי האוזר. בגלל זה גנץ לא זכה להיות ראש ממשלה. אני מקווה שמישהו בכחול לבן יסיק מסקנות, אם הם רוצים שגנץ יהיה ראש ממשלה, ולא יעשו את הטעויות האלה", הצהיר טיבי.

"אתמול קיבלתי הבהרה, ושמענו אפילו הבהרה בתקשורת, שסיפוח בקעת הירדן אינו חלק מהמצע של כחול לבן", הוסיף יו"ר הרשימה המשותפת. דבריו כוונו להתבטאותו של עופר שלח, עמיתו למפלגה של הנדל, שאמר כי "סיפוח הבקעה אינו חלק ממצע כחול לבן, ולא יהיה חלק מהמצע. אנחנו ביש עתיד מתנגדים לכל מהלך חד-צדדי, לכאן או לכאן – גם לנסיגות חד-צדדיות וגם לסיפוח חד-צדדי". בריאיון לגלי צה"ל, הבהיר שלח כי "בקעת הירדן היא גבול הביטחון המזרחי של מדינת ישראל, אבל הדברים האלו יצטרכו להיקבע במשא ומתן".

הנדל הגיב הבוקר על דבריו של שלח. "עופר דיבר על תפיסת יש עתיד, ואני ממפלגת תל"ם שתפיסתה ימינה בהרבה מהליכוד ומנתניהו", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "אנחנו נמצאים באותה מפלגה, כי מה שמחבר בינינו הוא התפיסה שצריך בית לקולות מתונים וממלכתיים. כחול לבן לא רק שרואה את בקעת הירדן כחלק ממדינת ישראל לנצח, אנחנו – בניגוד לממשלה הנוכחית – מתכוונים להכפיל את מספר היישובים והתושבים בה, ולפתח אותה. אם נגיע למציאות שבה אפשר לייצר החלת ריבונות – נשתמש במעשים ולא בדיבורים".

תגיות:בקעת הירדןאחמד טיבייועז הנדלכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה